PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Centra handlowe tracą, IKEA otwiera się w stolicy, Pepco walczy o przetrwanie - tym handel żył w maju

Centra handlowe tracą, IKEA otwiera się w stolicy, Pepco walczy o przetrwanie - tym handel żył w maju
Fot. mat. pras.
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 01 cze 2018 15:11

Centra handlowe straciły 3 miliony klientów w związku z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę - wynika z najnowszego raportu Retail Institute. Tymczasem IKEA ogłasza otwarcie pierwszego sklepu w centrum Warszawy. Co jeszcze wydarzyło się w maju? O tym w rankingu przygotowanym przez portal dlahandlu.pl. 


Retail Institute zbadał wpływ zakazu niedzielnego handlu na centra handlowe. Z raportu wynika, że odwiedzalność w ponad 120 centrach handlowych w okresie od 1 stycznia do 20 maja 2018 roku spadła o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Oznacza to, że centra odwiedziło ponad 3,14 miliona klientów mniej niż w ciągu pierwszych dwudziestu tygodni 2017 roku. 

Największe spadki odnotowały centra znajdujące się na obrzeżach miast (-4,4 proc. ) oraz te, w których dominującą rolę pełni operator spożywczy (-4,3 proc.). Dane Instytutu stają się jednak dużo bardziej interesujące po zawężeniu dat i analizie wyników z pierwszych 11 tygodni obowiązywania zakazu handlu w niedziele, tj. od 5 marca 2018 do 20 maja 2018. Jednoznacznie wówczas widać, że słabe wyniki centrów w pierwszej połowie roku można powiązać ze zmianą regulacji prawnych i z wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele. Od 5 marca 2018 do 13 maja 2018 odnotowano bowiem spadek o 2,75 mln klientów w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku (-4,12 proc.), spadek o 5,8 mln klientów w niedziele (-58,2 proc.) oraz wzrost o 3,05 mln klientów odwiedzających centra od poniedziałku do soboty. 

IKEA w centrum Warszawy 

W drugiej połowie 2018 roku IKEA otworzy nowy sklep w centrum handlowym Blue City. Trzecia lokalizacja w Warszawie będzie różnić się od standardowego sklepu IKEA. Nowy, mniejszy format w centrum miasta wyposażony zostanie w innowacyjne rozwiązania prezentacji asortymentu, które ułatwią dokonywanie zakupów. Planowane uruchomienie IKEA w FORT WOLA ze względu na przedłużające się procedury administracyjne zostało zawieszone. 
– Nasza trzecia lokalizacja w Warszawie to jeden z pierwszych na świecie sklepów IKEA tak blisko centrum miasta – mówi Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce. – Rozwijamy sprzedaż wielokanałową, a teraz będziemy jeszcze bliżej warszawiaków – dodaje. 

Właściciel Pepco walczy o przetrwanie 

Spółka Steinhoff International Holdings NV spotka się ze swoimi pożyczkodawcami w Londynie w przyszłym tygodniu, aby przedyskutować plan reorganizacji zadłużenia w wysokości 10,4 miliarda euro (12,5 miliarda dolarów). Może to mieć kluczowe znaczenie dla przyszłości detalisty obciążonego kryzysem księgowym. 
Według niedawnych informacji serwisu wiadomoscihandlowe.pl, Steinhoff rozważa wystawienie na sprzedaż sieci Pepco. To jeden z największych dyskontów odzieżowo-przemysłowych w regionie Europy Centralnej, posiadający 1300 punktów, w tym ok. 700 w Polsce. Potencjalna wartość transakcji może przekroczyć 1 mld euro.

 Maj w handlu detalicznym – najważniejsze wydarzenia


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.200.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!