PARTNERZY PORTALU


Centra handlowe wracają do formy. "Potrzebujemy teraz spokoju i możliwości działania bez zakłóceń"

Centra handlowe wracają do formy. "Potrzebujemy teraz spokoju i możliwości działania bez zakłóceń"
Tomasz Trzósło, prezes EPP.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 wrz 2021 10:20

Obroty najemców w obiektach handlowych należących do EPP powróciły do wyników osiąganych przed pandemią. W miesiącach bez lockdownów (luty, maj-lipiec 2021 r.) były średnio o 4 proc. wyższe w porównaniu do poziomów z 2019 r. Jednocześnie stabilnie rosła odwiedzalność obiektów – w ostatnich dwóch miesiącach (lipiec i sierpień) footfall osiągnął poziom 84 proc. wyników sprzed dwóch lat.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 wrz 2021 10:20
  • Obroty najemców na poziomie sprzed pandemii – w maju były wyższe o 12%, a w lipcu o 2% niż w analogicznym okresie 2019 r.
  • Odwiedzalność centrów handlowych EPP na bezpiecznym poziomie – w lipcu i sierpniu osiągnęła 84% wyników sprzed dwóch lat.
  • Niesłabnące zainteresowanie najemców wynajmem powierzchni w centrach handlowych należących do EPP.
  • Brak ograniczeń w handlu warunkiem dla odbudowy branży.

Dane te są potwierdzeniem optymistycznych nastrojów konsumenckich oraz przywiązania do zakupów stacjonarnych w centrach handlowych. Pokazują jednocześnie, że klienci mają dziś sprecyzowane cele zakupowe, a ich zakupy skutkują wyższymi paragonami.

Obroty najemców powróciły do poziomów sprzed pandemii

Dane z obiektów EPP w kolejnych miesiącach po zniesieniu restrykcji w handlu potwierdzają trend powrotu Polaków do zakupów stacjonarnych. Zmiana nawyków konsumenckich i nastawienie na bardziej celowe zakupy skutkuje wyższą konwersją niż przed pandemią. Obroty najemców za maj i czerwiec br. kształtowały się na poziomie odpowiednio 112% i 98% wyniku z 2019 r., przy odwiedzalności wynoszącej 78% i 80%. W lipcu 2021 r. obroty były na poziomie 102% tych sprzed dwóch lat, przy odwiedzalności sięgającej 84%. Najwyższe wzrosty obrotów w lipcu br., w porównaniu do 2019 r., odnotowano w kategoriach: wyposażenie i akcesoria domowe (+9%), artykuły specjalistyczne takie jak np. biżuteria, artykuły dla zwierząt, czy sprzęt sportowy (+7%), odzież i akcesoria (+5%) oraz zdrowe i uroda (+3%). Stabilna odwiedzalność przy jednocześnie wysokich obrotach w ostatnich miesiącach pokazują, że centra handlowe pozostają dla Polaków ważnym miejscem robienia zakupów. Potwierdza to również wskaźnik penetracji e-commerce, który po ponownym otwarciu sklepów spadł z poziomu 9,8% w pierwszym miesiącu br. do 7,4% w lipcu 2021 r.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.144.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!