PARTNERZY PORTALU

Centra handlowe złapały wiatr w żagle

Centra handlowe złapały wiatr w żagle
fot. Fotolia
  • Autor: PropertyNews
  • Dodano: 17 paź 2017 16:04

Rynek centrów handlowych w Polsce dojrzewa i nadal jest oceniany jako bardzo atrakcyjny dla inwestorów. Klienci centrów są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, a w dobie indywidualizmu poszukują marek i miejsc, które są oryginalne, unikatowe, których atmosfera i wartości pozwolą im doświadczać czegoś nowego i przyjemnego. Jak wynika z badań Retail Institute, wskaźnik odwiedzin centrów handlowych ciągle rośnie.

  • Autor: PropertyNews
  • Dodano: 17 paź 2017 16:04

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2017 roku w ponad 100 centrach współpracujących z Retail Institute, wskaźnik odwiedzin wzrósł o 6,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Oznacza to, że monitorowane galerie handlowe odwiedziło ponad 6,8 mln klientów więcej. 

W tym samym okresie obroty w centrach wzrosły o 3,2 proc. Średnia wartość sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni najmu (GLA) wyniosła na koniec sierpnia 2017 roku 750,6 zł (ok 180 euro) tj. ok. 50 zł (12 euro) więcej niż w roku ubiegłym. Dynamika wzrostu jest jednak o 0,9 proc. mniejsza niż w roku ubiegłym przy wskaźniku inflacji, który na koniec lipca wnosił 1,7 proc. 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dla centrów i sieci handlowych kluczowym elementem strategii staje się nie tylko umiejętność właściwego profilowania, ale również eksploracji nisz, które wyróżnią je na lokalnych i bardzo konkurencyjnych rynkach. Poszukiwane są nowe marki modowe i usługowe, które rozszerzą dość monotonną ofertę obiektów handlowych w Polsce. Powstają pierwsze koncepty, które umożliwiają rozwój marek internetowych i projektantów na terenie formatów tradycyjnych.

Retail Institute już od roku wspólnie z grupą ponad 100 centrów i sieci handlowych, tworzy tygodniowe benchmarki odwiedzalności oraz miesięczne - obrotów. Te ostatnie zostaną niebawem rozszerzone o wskaźnik affordability, OCR, obrazujący stosunek kosztów, tj. czynszu i kosztów wspólnych, do obrotów w 18 różnych kategoriach najmu. Organizacja przygotowuje się również do wdrożenia analizy kosztów wspólnych zarówno w centrach handlowych jak i biurowcach.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.210.21.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!