Centra tracą klientów


Niedzielny zakaz odebrał centrom handlowym już 9 mln klientów; najmocniej spadły obroty kin i sklepów z kosmetykami - podaje rp.pl.
Jak podaje Rzeczpospolita za Retail Institute, poza takimi sektorami jak odzież czy elektronika branżom ze sklepami w galeriach handlowych obroty spadły ogółem o 3–12 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2017 r. Najwyższe obroty w galeriach nadal odnotowują operatorzy spożywczy oraz specjalistyczne sklepy spożywcze – ich sprzedaż wzrosła o 8,4 proc. licząc rok do roku.
Zmiany widać też w sklepach poza galeriami handlowymi. Z najnowszych danych firmy Nielsen, do których dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że tam w sektorze spożywczym i chemicznych (kategoria FMCG) sprzedaż również rośnie – od początku roku do końca lipca o 5,4 proc., a w okresie obowiązywania zakazu handlu – o 5,7 proc.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.