• Słynna, pikowana torba Chanel kosztuje dziś 7800 euro w porównaniu z 6050 w grudniu ubiegłego roku, wynika z raportu Reuters.
  • Mała klasyczna torba marki kosztowała pod koniec września 6300 euro, a dziś kosztuje 7300 euro, co oznacza wzrost o 1000 euro w ciągu zaledwie kilku tygodni.

Jak donosi fashionunited.com, marki luksusowe od czasu pandemii regularnie i stopniowo podnoszą ceny, odrabiając straty z ubiegłego roku i utrzymując niedobory na rynku. 

- To nie jest zaskakujące. Chanel musiała zauważyć, że zostało sprzedanych za dużo egzemplarzy tej torby. Gdy tylko produkt staje się zbyt dostępny, luksusowe marki podnoszą cenę, aby nie stał się powszechny - wyjaśnia Delphine Dion, profesor w Essec Business School francuskiemu serwisowi informacyjnemu BFM TV.

W tym roku luksusowe domy mody podnoszą ceny

Podczas gdy wiele firm ucierpiało z powodu Covidu, przemysł luksusowy pozostał odporny i silny. W 2020 r. akcje Hermès wzrosły o 32 procent.

Chociaż sprzedaż Chanel spadła w zeszłym roku o 17,6 procent, to firma  podniosła ceny niektórych artykułów nawet o 29 procent w ciągu roku. 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl