PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Chińczycy coraz częściej kupują w internecie

  • Autor: PAP
  • Dodano: 18 lis 2013 15:53

Chińczycy coraz częściej robią zakupy w internecie. Według prognoz, przytoczonych przez polski konsulat w Szanghaju, detaliczny handel elektroniczny w Chinach wzrośnie ze 145 mld dolarów w 2013 r. do 176 mld dolarów w 2014 r.

W poniedziałek w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych odbyło się seminarium "Jak rynek wirtualny przekuć w rynek realny? E-commerce w Chinach". Celem seminarium było zainteresowanie polskich przedsiębiorców tym rynkiem.

Z danych PAIiIZ wynika, że z internetu w Państwie Środka korzysta 450 milionów użytkowników, z czego 300 milionów to przedstawiciele klasy średniej, którzy na co dzień korzystają z sieci, choć zazwyczaj nie mówią po angielsku i nie korzystają ze stron w tym języku. Istnienie blokad internetowych w Chinach również znacząco ogranicza dostęp do zagranicznych serwerów.

Jednak pomimo tych utrudnień - według PAIiIZ - około 200 milionów Chińczyków dokonuje zakupów w internecie, a blisko 85 proc. z nich płaci za nie online.

"Rynek e-commerce w Chinach przeżywa dynamiczny rozwój, a jednocześnie pozostaje największym rynkiem e-commerce na świecie" - powiedział w poniedziałek radca z polskiego konsulatu w Szanghaju Andrzej Pieczonka. Dodał, że w 2012 r. ponad 240 milionów użytkowników internetu w Chinach kupiło towary online, a wartość transakcji przekroczyła kwotę 140 mld euro.

Według danych przytoczonych przez polski konsulat w Szanghaju skala rynku e-commerce (w ujęciu wartościowym) szybko rośnie, w 2012 r. było to ok. 23,8 proc. Wynika to m.in. z coraz większego udziału w e-commerce małych i średnich firm, jak i indywidualnych klientów. Jak wyjaśnił Pieczonka, w przypadku tych firm, najważniejsze korzyści ze stosowania e-commerce to przede wszystkim oszczędność kosztów funkcjonowania firmy - chodzi o zatrudnienie, oszczędność czasu i podróży, a także skrócenie kanałów dystrybucji, czy elastyczność funkcjonowania.

Jako przykład Pieczonka wskazał, że prawie 60 proc. użytkowników taobao (chiński portal aukcyjny) to klienci w wieku 25-35 lat, pochodzący z dużych miast (ponad 70 proc.) i posiadający miesięczny dochód w wysokości ok. 575 euro. Największą grupę stanowią studenci (ponad 28 proc.), urzędnicy (18,2 proc.), przedstawiciele wolnych zawodów (16,4 proc.) i technicy (10,8 proc.) Kobiety stanowią 45 proc. użytkowników - jeszcze dziesięć lat temu było ich 20 proc.

Według założeń chińskiej gospodarki na lata 2011-2015 e-commerce będzie się dynamicznie rozwijać, powołane zostanie do życia chińskie Centrum ds. Regulacji E-commerce.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!