PARTNERZY PORTALU

Chińczycy wyprzedzili Amazona

Chińczycy wyprzedzili Amazona
Jeff Bezos, (aradaphotography, shutterstock)
  • Autor: wnp.pl
  • Dodano: 29 sty 2018 09:22

Amazon dał się wyprzedzić Chińczykom. Sklep bez kas to żadna nowość?

W USA sklep bez kas Amazona,  jest nowością, a tymczasem Chiny od pewnego czasu już mają swoje sklepy tego typu i inwestują w takie rozwiązania. Pierwszy chiński sklep pilotujący sprzedaż bez kas i obsługi udało się uruchomić już w 2017 r.

To nieduży obiekt w Szanghaju otwarty latem. Informowały o nim media azjatyckie w lipcu. Sprzedawane są w nim produkty takie jak przekąski, napoje i owoce. Asortyment sklepu to około 500 różnych dóbr, które można kupić przez 24 godziny na dobę.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Technologiczny serwis Quartz (qz.com), chińskie marki handlowe poważnie rozważają spopularyzowanie sklepów bez kas. O ile przewaga wydaje się po stronie amerykańskiego giganta, Chińczycy z BingoBox depczą po piętach Amazonowi inwestycjami.

– Mając 80 milionów dolarów świeżego dofinansowania, Chińczycy wsparli właśnie start-upy rozwijające technologię pomocną przy kasowaniu na odległość - pisał Quartz. O ile Amazon w swoim rozwiązaniu chce opierać się o sztuczną inteligencję, Chińczycy nie chcą tak zaawansowanego rozwiązania. Ich pomysł bazuje na oznaczeniu towarów, które byłyby skanowane przy opuszczaniu sklepu. Chcą stosować identyfikację radiową w swoich sklepach.

Za wspomnianą inwestycją w start-upy stoi firma handlowa BingoBox, która nie bez powodu jest nazywana azjatyckim klonem Amazona. Model biznesowy firmy bowiem do złudzenia przypomina ten, który za Oceanem wypracował Amazon. Obecnie sieć jest nie tylko w Chinach kontynentalnych, ale i w Hongkongu.

Wśród awangardy rozwiązań stosowanych i rozwijanych w kasowaniu na odległość są też: kody QR, detekcja twarzy czy rozpoznawanie wizerunku, którym można autoryzować tranzakcie. W kolejce firm, które patrzą i interesują się sklepami bezkasowymi, są: Tencent (chińska marka technologiczna), EasyGo i Alibaba Group (główna platforma e-commerce w Chinach). A to tylko marki z Chin.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.168.110.128
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!