PARTNERZY PORTALU

Chiński e-handel rozszerza się na rynki zagraniczne

  • Autor: PAP
  • Dodano: 03 sty 2013 08:44

Chińskie portale handlowe, działające na największym e-rynku na świecie, w obliczu ostrej konkurencji w kraju próbują od kilku lat zdobywać rynki zagraniczne. Największe sukcesy odnoszą w krajach Azji, kolejnym terenem ekspansji ma być Rosja, kraje Europy i obu Ameryk.

Walka cenowa w ciągu całego 2012 roku na wewnętrznym e-rynku i stały spadek zysków spowodowały raptowny wzrost zainteresowania chińskich handlowców rynkiem globalnym, uważa Li Chengdong, analityk branży e-handlu, dziennikarz chińskojęzycznego portalu The New Times.

"W porównaniu z rynkiem wewnętrznym, zyski handlowców internetowych na rynkach zagranicznych są o wiele wyższe", dodaje w swoim komentarzu na portalu internetowym.

Zgadza się z tą opinią chiński ekspert branży internetowej z Centrum Danych Chińskiego Internetu, Hu Yanping, choć nie uważa, by chińscy handlowcy uciekali zagranicę jedynie w obawie przed konkurencją.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Wyjście poza granice Chin jest częścią planu rozwoju firmy w przyszłości. Handlowcy powinni rozszerzać swoje zagraniczne rynki, nawet jeśli obecnie nie widzą takiej doraźnej potrzeby", dodał Hu.

Pierwsze firmy chińskie weszły skromnie na rynek międzynarodowy w 2003 r. z ofertą gier komputerowych, ale prawdziwe otwarcie chińskiego handlu internetowego nastąpiło po 2010 r., w momencie, gdy celem ekspansji stała się Europa i USA, uważa Chen Dong, szef chińskiego oddziału firmy usług płatniczych PayPal.

Największe sukcesy Chińczycy odnoszą jednak nie na dojrzałych rynkach, ale na wschodzących, takich jak Południowa Ameryka, Wschodnia Europa i Azja, dodał Chen.

Według danych PayPal, od lipca 2011 do czerwca 2012 eksport chińskich handlowców internetowych do Argentyny wzrósł o 96 proc., do Izraela - o 72 proc, a na Ukrainę - o 71 proc.

Jeden z największych chińskich portali handlowych o zasięgu globalnym, Jingdong Mall, choć wystartował z anglojęzyczną stroną dopiero w październiku 2012 r., oferuje obecnie 400 tys. produktów i zyskał już klientów w 35 krajach świata.

Wiceprezes Jingdong Mall, Shi Tao powiedział ogólnokrajowej gazecie Zhongguo Ribao, że firma planuje budowę magazynu poza granicami Chin, dla skrócenia czasu dostawy towaru do klienta. Kolejnym etapem będzie, wzorem Amazona, otwarcie sieci wyspecjalizowanych placówek dystrybucyjnych.

W lipcu 2012 r. większość z 60 mln klientów Jingdong Mall stanowili Chińczycy z kontynentu, a w grudniu 70 proc. osób korzystających z usług firmy w zakresie zakupu elektroniki, chińskich książek i ubrań, pochodziło już z zagranicy.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.219.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!