Ciemne chmury na horyzoncie. Co dalej z rynkiem handlowym?


Kondycja polskiego rynku handlowego oceniana jest na dobrą. Do kraju wchodzą nowe firmy, powstają kolejne galerie. Największym zagrożeniem pozostaje jednak podatek od handlu, który obejmie nawet 100 polskich sieci handlowych.
Na koniec I półrocza 2016 całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,07 miliona mkw. w ramach takich formatów jak: centra handlowe – 9,3 mln mkw. (71 proc.), parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – 3,57 mln mkw. (27 proc.) oraz centra wyprzedażowe – 0,21 mln mkw. (2 proc.).
- Łącznie, w I półroczu polski rynek nieruchomości handlowych wzbogacił się o 115 800 mkw. nowej powierzchni. Największe centra handlowe oddane do użytku od początku roku to Galeria Glogovia w Głogowie i Galeria Karuzela we Wrześni -wylicza Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa, JLL.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.