PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Cinema City planuje wydać 30-35 mln euro na inwestycje w 2014

Cinema City planuje wydać 30-35 mln euro na inwestycje w 2014
  • Autor: Jolanta Wasiluk
  • Dodano: 20 lis 2013 12:37

Cinema City zakłada, że wyda na inwestycje w 2014 r. 30-35 mln euro wobec ok. 20 mln euro w 2013 r. Planuje wówczas otworzyć kina z 70-80 ekranami w Polsce, Izraelu i Rumunii. Spółka optymistycznie patrzy na swoją działalność w perspektywie najbliższych dwóch lat.

  • Autor: Jolanta Wasiluk
  • Dodano: 20 lis 2013 12:37

"W 2014 roku powiększymy naszą sieć o 70-80 nowych ekranów (w Izraelu, Polsce i Rumunii - przyp. PAP). Trwają prace przy budowie wolnostojącego megapleksu Yes Planet w Jerozolimie. Planujemy także uruchomić kina 4DX w trzech-czterech lokalizacjach. Wydatki na inwestycje mogą sięgnąć 30-35 mln euro" - poinformował PAP Nisan Cohen, dyrektor finansowy Cinema City International.

Cohen nie chciał zdradzić, czy w przyszłym roku spółka może zdecydować się na akwizycje. „Cały czas rozważamy różne możliwości wejść na nowe rynki" - powiedział jedynie.

Na pytanie o perspektywy poprawy wyników w 2014 r., odpowiedział: „Skupiamy się na rozwoju spółki i nowych projektach w perspektywie najbliższych dwóch lat. Planujemy uruchomienie trzech dużych kin w Izraelu, kolejnych dwóch-trzech w Polsce i kilku multipleksów w Rumunii. Zapowiedzi premier filmowych na najbliższy rok są według nas bardzo obiecujące, co w połączeniu z planami rozwoju pozwala nam optymistycznie myśleć o 2014 i 2015 roku".

Cohen nie chciał komentować przebiegu ostatniego kwartału 2013 r. Przypomniał jedynie, że do kin wejdą w nim jeszcze dwa duże tytuły - kolejne części „Hunger Games" i „Hobbita". W całym 2013 r. Cinema City oczekuje jednak lepszych wyników niż w 2012 r.
"W tym roku obserwujemy pozytywny wpływ z otwarć nowych kin w ostatnich 12 miesiącach, zwłaszcza megapleksu w Rishon Lezion. Notujemy też znaczące korzyści wynikające z procesu cyfryzacji i dobry poziom sprzedaży biletów na większości rynków" - skomentował dyrektor finansowy spółki.

"To wszystko, połączone z naszą zasadą ścisłej kontroli kosztów, przekłada się na wzrost wyników w tym roku. Wierzymy, że nasze skonsolidowane wyniki w 2013 r. będą wyższe niż te osiągnięte w 2012 r." - dodał.

Cohen poinformował, że spółka planuje wydać w tym roku na inwestycje około 20 mln euro, wliczając w to niedawno zakończoną transakcję zakupu udziałów w spółce Ronson. Cinema City kupiło wówczas 7,65 proc. akcji Ronsona za ok. 14,6 mln zł.

Pytany, czy spółka rozważa wypłatę dywidendy z zysku za 2013 r., Cohen odpowiedział jedynie: „Po przygotowaniu raportu za 2013 r., będziemy analizować wszystkie czynniki mające wpływ na nasze potrzeby inwestycyjne, plany rozwoju itp.".

W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2013 r. skonsolidowane przychody Cinema City wyniosły 212,3 mln euro po wzroście o 8,3 proc. rdr. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 47,8 mln euro (wzrost o 14,3 proc. rdr), a zysk netto osiągnął 16,5 mln euro (wzrost o 7,1 proc. rdr.).

Cinema City jest operatorem kin w Europie Środkowej i Wschodniej oraz w Izraelu. Spółka prowadzi 99 multipleksów z 966 ekranami, w siedmiu krajach: Polsce, Czechach, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech i Słowacji oraz w Izraelu. Cinema City działa ponadto w segmencie reklamy kinowej i dystrybucji filmów.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!