PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Co piąty Polak po raz pierwszy zrobił zakupy w Internecie w czasie kwarantanny

Co piąty Polak po raz pierwszy zrobił zakupy w Internecie w czasie kwarantanny
eCommerce przyspieszył - co piąty Polak kupił po raz pierwszy w tym kanale sprzedaży, w przyszłości deklarowany jest wzrost zakupów w sieci. fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 maj 2020 16:08

Konsumenci obawiają się wizyt w galeriach handlowych i zamierzają w najbliższym czasie ograniczać ich częstotliwość - to jeden z wniosków z raportu przygotowanego przez Accenture Polska i FashionBiznes.pl.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 maj 2020 16:08

Pandemia zmienia zwyczaje zakupowe konsumentów. Nowe zachowania klientów zmuszają branżę handlową do szybkiej adaptacji. Zmiany obejmują strukturalne podejście do konsumpcji, komunikacji marketingowej, wyboru kanału sprzedaży, w tym roli e-commerce i sklepów stacjonarnych. Accenture i Fashion Biznes przeprowadziły badanie konsumentów w Polsce dla kategorii moda, uroda i elektronika na przełomie kwietnia i maja 2020 r. w celu zrozumienia zakresu zmian, które będą definiowały zachowały konsumentów w nowej rzeczywistości.

Nagłe zmiany zewnętrzne, ograniczenia w handlu oraz ekonomiczne i społeczne skutki pandemii wpłynęły na zachowania konsumentów. Zostali oni postawieni przed koniecznością rewizji kryteriów zakupu produktów, zmiany kanału zakupu i sposobu dostawy. W wolnym czasie wzrosła też konsumpcja treści w mediach społecznościowych i w Internecie.

Z jednej strony sytuacja ta wymusiła nowe wzorce zachowań, z drugiej strony znacząco przyspieszyła pewne trendy w handlu, które rozwijały się już w ostatnim czasie. Branża handlowa, która zmaga się z ekonomicznymi skutkami bieżącego kryzysu, będzie musiała elastycznie dostosowywać się do zachodzących zmian.

Kluczowe obserwacje wynikające z badania:

- eCommerce przyspieszył - co piąty Polak kupił po raz pierwszy w tym kanale sprzedaży, w przyszłości deklarowany jest wzrost zakupów w sieci,

- zmieniają się oczekiwania co do roli sklepu stacjonarnego, powinien on być miejscem, w którym można spędzać atrakcyjnie czas, zapoznać się z nowymi produktami, czy zapoznać się ze specjalnymi ofertami,

- respondenci doceniają solidarność marek z konsumentami i dostosowanie komunikacji do obecnej sytuacji, co może przełożyć się na wybór produktów marki w przyszłości,

- konsumenci w trakcie odosobnienia oczekiwali od marek zarówno inspiracji/pomysłów na spędzanie czasu w domu, jak i promocji produktowych,

- przy wyborze produktów na znaczeniu traci rekomendacja influencerów/blogerów,

- konsumenci kupowali w tym okresie produkty ze względu na bieżące potrzeby lub szukali atrakcyjnych promocji,

- rośnie znaczenie produktów wytworzonych w sposób odpowiedzialny (nie testowane na zwierzętach, wyprodukowane zgodnie z ideą sprawiedliwego handlu i z ekologicznych materiałów),

- osoby kupujące produkty luksusowe nie zamierzają rezygnować z nich na rzecz tańszych odpowiedników, są przywiązani do jakości,

- istotnie rośnie popularność dostaw do paczkomatów, nadal oczekiwane są dostawy darmowe, choć młoda generacja gotowa jest zapłacić więcej za dostawę tego samego dnia.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!