PARTNERZY PORTALU


Co Polacy najczęściej kupują przez internet?

Co Polacy najczęściej kupują przez internet?
shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 gru 2020 11:38

Polacy coraz częściej przekonują się do zakupów w internecie. Decydującym czynnikiem jest wygoda – tysiące produktów dostępne bez potrzeby wychodzenia z domu, ale także ceny, które są często niższe niż w handlu tradycyjnym. Agencja Inquiry przeprowadziła w grudniu 2020 po raz drugi badanie preferencji związanych z zakupami internetowymi.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 gru 2020 11:38

 

Wśród osób wykorzystujących internet do zakupów, duża grupa (60%) korzysta z tego kanału stosunkowo często: przynajmniej raz na 2-3 tygodnie w przypadku produktów i przynajmniej raz w miesiącu w przypadku usług.

Jeśli chodzi o kategorie produktowe, Polacy najczęściej kupują przez internet kosmetyki i perfumy, oraz odzież, bieliznę dla dorosłych oraz artykuły wyposażenia domu. Do często kupowanych należą również obuwie dla dorosłych, sprzęt AGD i RTV, książki i gry, a także telefony i sprzęt komputerowy wraz z akcesoriami. Coraz chętniej w internecie kupowane są także produkty dla dzieci, szczególnie obuwie.

Wśród usług na pierwszych miejscach znajdują się rezerwacje noclegów, zakup biletów kolejowych i subskrypcje płatnych serwisów streamingowych (np. Netflix). Jednak w porównaniu z analogicznym badaniem przeprowadzonym w 2019 r., w wyniku ograniczeń związanych z pandemią wiele usług, w tym bilety kolejowe, rezerwacje noclegów, bilety na koncerty oraz bilety lotnicze kupowane były przez zdecydowanie mniejszą grupę osób.

Wśród platform zakupowych niekwestionowanym liderem pozostaje Allegro – niemal 90% osób dokonujących zakupów on-line korzystało z Allegro w ciągu ostatniego roku! Na drugim miejscu plasuje się platforma zakupów lokalnych OLX, a za nią telewizja streamingowa Netflix oraz chińska platforma AliExpress. Netflix zanotował przy tym duży wzrost odsetka użytkowników w badanej grupie (z 31% do 37%).

Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupu w internecie jest niska cena, szczególnie dotyczy to osób w wieku od 35 do 44 lat. Oprócz tego polscy klienci bardzo cenią sobie również szeroką ofertę produktową, pojawiające się promocje na poszczególne produkty oraz opcję darmowej dostawy. Starsze osoby zwracają uwagę na dokładne opisy produktów.

Także w kwestiach dostawy decydującymi czynnikami są właśnie wygoda i cena. W 2020 r. roku internauci wskazali, że najchętniej wybierają dostawę do paczkomatu (wzrost z 27% w 2019 r. do 45% w obecnej edycji badania). Paczkomaty wyprzedziły pod względem preferencji dostawę przez kuriera, która jeszcze rok temu była na pierwszym miejscu.

Jeśli chodzi o płatności, przelew z konta bankowego oraz płatności mobilne (np. Blik) to dwie najchętniej wybierane formy zapłaty za zakupy w internecie. W porównaniu do roku 2019 istotnie zwiększył się poziom preferencji dla płatności mobilnych, a na znaczeniu straciły przelewy w systemach płatniczych oraz płatność gotówką przy odbiorze.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!