Co z nietrafionymi prezentami świątecznymi?


Sezon wyprzedaży trwa, zaś czas kupowania świątecznych prezentów już za nami. Jednak czy wszystkie zakupy były udane? Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Tesco Polska, ponad połowa Polaków przyznaje, że co najmniej kilka razy otrzymała nietrafiony prezent, zaś co dziesiąty ankietowany deklaruje, że świąteczne prezenty są „zazwyczaj nietrafione”.
Aż 53,5 proc. Polaków przyznaje, że kiedyś otrzymało prezent, z którego nie byli zadowoleni. Co dziesiąty badany przyznał, że prezenty, które otrzymuje zazwyczaj są nietrafione. Pomimo tak dużej skali problemu, wciąż niewiele osób decyduje się na zwrócenie otrzymanych produktów. Większość, bo aż 74,4 proc. nie oddaje niechcianych upominków, żeby nie urazić osoby, która ich obdarowała. Nawet jeśli mają przekonanie, że otrzymany produkt nie zostanie przez nich wykorzystany w żaden sposób. Największy odsetek dotyczy grupy wiekowej 50+, w której aż 80 proc. badanych nigdy nie zdecydowało się na zwrot niechcianego prezentu. Jednak przedstawiciele młodszych pokoleń wykazują się większą asertywnością i coraz częściej decydują się na zwrot podarunku, który nie przypadł im do gustu. Pomaga w tym polityka sieci handlowych, które coraz częściej umożliwiają bezproblemowy zwrot zakupionych produktów. W grupie wiekowej 25 – 34 lata, już 29,5 proc. osób przynajmniej raz zwróciło nietrafiony prezent.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (56%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.