Co zyskuje, a co traci Baltona?


Baltona, operator sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych na lotniskach regionalnych w Europie, zanotowała w czerwcu br. znaczący wzrost sprzedaży w segmencie food & beverage. Spadła natomiast sprzedaż w sklepach zlokalizowanych na lotniskach.
Czerwiec był dla Baltony miesiącem wzrostu w wysoko rentownym segmencie gastronomicznym – dynamika sprzedaży w punktach gastronomicznych wyniosła w ubiegłym miesiącu +34 proc. r/r. Niewielkie spadki zanotowano natomiast w segmencie travel retail, gdzie sprzedaż w sklepach zlokalizowanych na lotniskach spadła w czerwcu -7 proc. r/r. Spadki widoczne od kilku miesięcy w segmencie B2B są natomiast następstwem konsekwentnie realizowanej strategii wygaszania nierentownych linii biznesowych.
- Cieszy nas systematyczny wzrost sprzedaży w punktach gastronomicznych zlokalizowanych na lotniskach i dworcu kolejowym w Krakowie. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe, jakie udało nam się osiągnąć w czerwcu, są dla nas dowodem na to, że – mimo dużej konkurencji, jaka istnieje w segmencie gastronomicznym – oferowane przez nas formaty: Travel Chef, Coffee Express i Cavarious dobrze wpasowują się w potrzeby konsumentów. Ten ostatni po raz pierwszy uruchomiliśmy na odnowionym terminalu Non Schengen w porcie lotniczym Katowice Pyrzowice, który został oddany do użytku w ubiegłym miesiącu. Zaproponowany przez nas nowoczesny format powierzchni handlowej na nowym terminalu w Katowicach podoba się klientom. Jesteśmy zadowoleni z trafficu – zaprojektowaliśmy powierzchnię handlową w taki sposób, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów. W najbliższych miesiącach liczymy także na poprawę wyników w segmencie travel retail. Wakacje są okresem sprzyjającym podróżowaniu, dlatego spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży nie tylko w punktach gastronomicznych, ale również sklepach zlokalizowanych na lotniskach, na których obecna jest Baltona - mówi Piotr Kazimierski, prezes zarządu spółki PHZ Baltona.
Jak podaje firma, w wyniku niekorzystnego dla niej rozstrzygnięcia konkursu na najem powierzchni komercyjnej w Gdańsku, koncesja na obsługę lotniska wygaśnie częściowo w kwietniu 2017 roku, ale Baltona pozostanie z częścią działalności handlowej i gastronomicznej aż do czerwca 2018 roku.
- W międzyczasie planujemy zintensyfikować starania o nowe koncesje w innych lokalizacjach. Mamy stabilny bilans i możemy inwestować w nowe otwarcia. Po wakacjach zamierzamy startować w przetargu na obsługę lotniska we Wrocławiu. Cały czas staramy się także o rozszerzenie koncesji w portach lotniczych, w których prowadzimy już działalność – mówi Piotr Kazimierski, prezes zarządu spółki PHZ Baltona.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)
Odpowiedz-
0
0