PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Coccodrillo wzmacnia biznes i liczy zyski

Coccodrillo wzmacnia biznes i liczy zyski
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 mar 2018 10:27

CDRL sukcesywnie powiększa sieć salonów stacjonarnych, inwestuje również w sprzedaż internetową oraz logistykę. Na efekty nie trzeba było długo czekać.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 mar 2018 10:27

Przychody grupy CDRL w 2017 roku wyniosły 230 mln zł wobec 203,7 mln zł w roku poprzednim. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 29,6 mln zł, co oznacza wzrost o 33,9 proc. Zysk netto wyniósł 13,4 mln zł i był nieco niższy niż przed rokiem, co jest efektem wyceny walutowych kontraktów terminowych.

- Rok 2017 był dla nas bardzo dobry, konsekwentnie realizowaliśmy założoną strategię, rozwijaliśmy zarówno sieć sprzedaży stacjonarnej, a także e-commerce. Cały czas prowadzimy działania, które mają na celu optymalizację biznesową naszej działalności, inwestujemy też w logistykę. Efektem są bardzo dobre wyniki finansowe, choć wynik netto został obciążany księgowymi kosztami wyceny kontraktów zabezpieczających ryzyko walutowe – powiedział prezes Marek Dworczak.

Działania optymalizacyjne przełożyły się na m.in. na wzrost rentowności. Marża na sprzedaży wzrosła w zeszłym roku z 52 proc. do prawie 54 proc.

Jednostkowo spółka CDRL zanotowała wzrost przychodów o 14,1 proc. z 188,5 mln zł w 2016 r. do 215,1 mln zł w 2017 roku. Wartość EBITDA wyniosła 23 mln zł i wzrosła aż o 76,9 proc. Spółka konsekwentnie realizuje swoje założenia i uzyskuje dobre wyniki. Wycena kontraktów terminowych, służących do zabezpieczenia przed wahaniami kursu walut, przełożyła się na poziom kosztów finansowych, głównie w pierwszym półroczu, które okazały się wyższe niż przed rokiem. Efektem tego skonsolidowany zysk netto wyniósł 13,4 mln zł wobec 14 mln zł w 2016 roku i był niższy o 4,25 proc.

Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej grupy wchodziło 500 punktów handlowych, co oznacza wzrost o ok. 3 proc. w stosunku do stanu sprzed roku. Z tego 249 placówek to sklepy w Polsce (franczyzowe i własne), 140 zlokalizowanych jest w innych państwach Unii Europejskiej a 111 – poza nią. Na koniec 2018 r. Spółka ma w planach odpowiednio 250 sklepów w Polsce, 160 na terenie innych krajów Unii i 131 poza nią.

W 2017 roku, po raz drugi, Grupa CDRL otworzyła sklepy sezonowe zlokalizowane głównie w miejscowościach nadmorskich. Od maja do września 2017 r. działało 19 takich sklepów, które osiągnęły obrót netto 4,21 mln zł. 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!