PARTNERZY PORTALU

Convenience czy doświadczenie? Jakie będą sklepy przyszłości

Convenience czy doświadczenie? Jakie będą sklepy przyszłości
Sklepy powinny próbować stawać się miejscem, w którym współpracownicy sklepów i kupujący współtworzą produkty. Fot. Shutterstock
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 20 paź 2021 07:10

W przyszłości pojawią się dwa główne typy fizycznych powierzchni handlowych: sklep convenience oraz sklep będący centrum doświadczeń konsumenckich – ocenia raport Euromonitor International The Future of the Store in a Digital World.

  • Do 2040 roku fizyczne sklepy ulegną całkowitej zmianie. Przejście w kierunku e-commerce zmusza sprzedawców do ponownego przemyślenia celu i wykorzystania sklepów.
  • Detaliści powinni rywalizować o wrażenia klientów, a nie ofertą produktową.
  • W 2010 roku ponad 90 proc. produktów kupowaliśmy w sklepach fizycznych. Obecnie jest to około 80 proc., a w 2025 roku będzie to około 77 proc.

Sklepy convenience będą skupiać się na sprzedaży zarówno produktów impulsowych, jak i towarów kupowanych nieregularnie. Główną rolę zarówno w operacjach back-end, jak i front-end będzie odgrywała technologia.

Drugi rodzaj sklepów będą stanowiły salony, które będą budować doświadczenia wokół produktów wymagających większego zaangażowania konsumentów. Kluczem do prowadzenia takich sklepów będzie skoncentrowanie się nie tyle na sprzedaży produktów, co na umożliwieniu konsumentom testowania funkcjonalności i marki.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak podaje raport, sklepy powinny próbować stawać się miejscem, w którym współpracownicy sklepów i kupujący współtworzą produkty. Powinny też tworzyć unikalne doświadczenia, by generować nowe strumienie przychodów. Kolejne kluczowe kwestie to: omnichannel zapewniający swobodne poruszanie się między kanałami online i offline oraz identyfikowanie konsumentów.

Przykładem marki, która już realizuje taką strategię jest Arc’teryx Equipment, szybko rosnąca sieć odzieżowa, która otworzyła flagowy sklep w Szanghaju, wykorzystujący technologie w celu dostarczenia bardziej intensywnych wrażeń związanych z zakupem.

Marka kosmetyków Beautycounter pod koniec 2020 r. otworzyła sklep stacjonarny, który pełni jednocześnie funkcję komercyjnego studia treści do transmisji na żywo. - Studio do transmisji na żywo w sklepie to jeden ze sposobów, w jaki marki mogą przemyśleć rolę sklepu, jednocześnie zwiększając zaangażowanie w produkty – czytamy w raporcie Euromonitor.

Z kolei IKEA przeprojektowała sklep w Szanghaju, aby uwzględnić przestrzeń wspólną, zrównoważoną restaurację i miejsce, w którym kupujący mogą naprawiać przedmioty. Jak oceniają autorzy raportu, na tym przykładzie widać, że sklepy stacjonarne mogą stać się miejscem spotkań społeczności.

The Body Shop uruchomił program Return, Recycle and Repeat, w ramach którego konsumenci mogą w sklepie poddać recyklingowi opakowania kosmetyków. - Detaliści muszą rozważyć swoje zrównoważone praktyki ze względu na rosnącą świadomość konsumentów, zwłaszcza w Europie Zachodniej i Ameryce Łacińskiej – głosi raport.

Czytaj więcej na DlaHandlu.pl


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.247.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!