Coraz więcej gastronomii i usług, a mniej sklepów w Warszawie


Warszawski rynek powierzchni handlowo-usługowych, który dysponuje coraz bardziej zróżnicowaną ofertą, idzie w stronę gastronomii i rozrywki oraz innych usług kosztem handlu.
Popularne galerie handlowe niewątpliwie przyciągają bogatą ofertą handlową i usługową skupioną pod jednym dachem. W miarę jednak dojrzewania w naszym kraju rynku centrów zakupowych zmieniały się też upodobania i oczekiwania klientów. Dziś na powrót rośnie popularność obszarów śródmiejskich i ulic handlowych, bo zapewniają coraz bardziej atrakcyjną i różnorodną ofertę. Zainteresowaniem cieszą się, nie tylko główne deptaki i szlaki handlowe w mieście, ale także powstające w strefach biznesowych nowoczesne kompleksy komercyjne, w których projektowana jest powierzchnia o różnym przeznaczeniu i ciekawie zagospodarowywana strefa rekreacyjna wokół budynków.
Centra zakupowe vs ulice handlowe i obiekty wielofunkcyjne
Realizacja dużych, wielofunkcyjnych obiektów oraz rewitalizacja zabudowań pofabrycznych wiąże się także zwykle z zabudową okolicznych obszarów miejskich, które wzbogacane są o nowe place i skwery, miejsca przeznaczone do relaksu i wypoczynku. W ten sposób w Warszawie kreowane są kolejne lokalizacje handlowe i usługowe, a rozwój urbanistyki w mieście sprzyja dywersyfikacji rynku handlowego. Obok ponad 50 galerii handlowych, zlokalizowanych na terenie aglomeracji pojawiają się mniejsze, ciekawe formaty handlowo-usługowe, które równie chętnie odwiedzane są przez mieszkańców i turystów.
I to właśnie warszawskie ulice zapewniają najszerszą ofertę gastronomiczną i rozrywkową w mieście, w odróżnieniu od oferty handlowej, która skoncentrowana jest przede wszystkim w centrach zakupowych. - W warszawskich galeriach handlowych lokale gastronomiczne wciąż zajmują zaledwie kilka procent powierzchni, a wraz z usługami kilkanaście proc. Gastronomia dominuje głównie na najbardziej reprezentacyjnych ulicach i deptakach miejskich, jak Nowy Świat, gdzie w ponad połowie lokali mieszczą się kawiarnie, restauracje i bary - informuje Bartłomiej Zagrodnik, Partner Zarządzający w Walter Herz.
- Na Nowym Świecie bardzo chętnie wynajmowane są powierzchnie pod gastronomię i usługi. W ostatnim czasie doradzaliśmy w procesie wyboru lokalu i negocjacji warunków najmu dwóm klientom, którzy zdecydowali się na te lokalizację. Poszukiwaliśmy lokalu dla otwartej niedawno, trzeciej już w Warszawie restauracji Charlotte i miejsca pod barowe centrum rozrywki – Zagrywki, które zostanie otwierane przez twórców warszawskiego parku trampolin Hangar 646 w trzypoziomowym lokalu o powierzchni 1500 mkw. w budynku przy Nowym Świecie 4a - wymienia Bartłomiej Zagrodnik. Dodaje, że powodzeniem wśród najemców z branży gastronomicznej cieszy się również w Warszawie ulica Świętokrzyska, Krakowskie Przedmieście, Chmielna i Poznańska.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.