PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Coraz więcej inwestycji w centra handlowe w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Dodano: 07 sty 2014 14:43

Do niedawna galerie handlowe, zwłaszcza te zlokalizowane poza największymi aglomeracjami nie miały dla siebie konkurencji. Obiekty usytuowane w dużych miastach regionalnych przyciągały rzesze klientów ze wszystkich okolicznych miejscowości zapewniając frekwencję niezależnie od oferty. Dziś regionalny monopol centrów handlowych odchodzi w niepamięć. Już ponad połowa badanych (51 proc.) ma w odległości 20. minut od domu kilka centrów handlowych. Ponadto rosnąca mobilność Polaków sprawia, że coraz częściej na zakupy wybierają się także do centrów zlokalizowanych w innych regionach, oddalonych od miejsca zamieszkania nawet o ponad 100 kilometrów - wynika z raportu On Board PR Ecco Network.

Z badania On Board PR Ecco Network wynika, że widocznie rozwija się oferta centrów usytuowanych w mniejszych miastach. Prawie każde z nich ma dziś przynajmniej pasaż handlowy, a wiele własną galerię. W większych ośrodkach miejskich np. byłych miastach wojewódzkich powstają duże obiekty, które coraz częściej swoją funkcjonalnością oraz dostępnością pożądanych marek mogą swobodnie konkurować z dotychczasowymi liderami rynku. Taka sytuacja sprawia, że galerie handlowe muszą wypracować nowe podejście do komunikacji swojej marki na coraz bardziej nasyconym i różnorodnym rynku.

W najbliższym czasie nowe powierzchnie handlowe nadal będą zasilać głównie rynki dużych aglomeracji, jak i miast średniej wielkości (100-400 tys. mieszkańców). Nowym trendem jest rosnąca liczba inwestycji w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców.

Czasy kiedy wszystkie centra handlowe były jednakowe odchodzą do lamusa. Dziś, aby pozyskać klienta, a co ważniejsze zatrzymać go przy sobie, należy postawić na jasną i długofalową strategię komunikacji. Znaleźć wyróżniki, które będą dla klienta czytelnym przekazem wartości, jakie stoją za marką. Nie bez powodu takie galerie, jak łódzka Manufaktura, czy poznański Stary Browar są znane i rozpoznawalne w całej Polsce. To one pierwsze wokół swoich marek zbudowały opowieść, której konsument chce słuchać i z którą chce się identyfikować. Te dwa centra postawiły na historię, odniesienia do miejsca, które zaadoptowały pod swoją działalność. Ale wyróżników można szukać także w innych obszarach - w specjalnie dobranych markach, sprofilowanych regularnych eventach, czy zapleczu rozrywkowym. Ważne tylko, aby atrybuty, na które postawi centrum nie były tylko pustym sloganem, ale znalazły odzwierciedlenie w długofalowych działaniach galerii - informują eksperci w raporcie On Board PR Ecco Network.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!