Covid nie złamał Grupy Inditex. Silne odbicie i wielkie wzrosty w e-commerce


Gigant odzieżowy, Grupa Inditex, właściciel sieci Zara, Massimo Dutti, Bershka czy Oysho, podsumował wyniki w roku rozliczeniowym 2021 (od 1 lutego 2021 do 31 stycznia 2022). Przychody wyniosły 27,72 mld euro, co oznacza wzrost o 35,8 proc. rok do roku. Zysk netto wzrósł o 193 proc. do 3,24 mld euro. Przychody ze sprzedaży online osiągnęły 7,5 mld euro, co stanowi już ponad 1/4 całkowitej sprzedaży Grupy i umacnia firmę na rynku e-handlu na świecie.
- W ciągu roku Inditex otworzył 226 sklepów na 40 rynkach i zakończył rok liczbą 6477 salonów.
- W 2021 r. marki Inditeksu miały 146 mln aktywnych aplikacji i 228 mln obserwujących w mediach społecznościowych, a 6,2 mld osób odwiedziło jej platformy internetowe - to wzrost o 13 proc. rdr.
- Inditex zatrudniał ponad 165 tys. pracowników na dzień 31 stycznia 2022 r., w porównaniu z ponad 144 tys. rok wcześniej.
- Firma przekroczyła swoje cele w zakresie zrównoważonego rozwoju na 2021 r., w szczególności w zakresie wykorzystania energii odnawialnej – stanowiącej 91% całkowitego zużycia – i bardziej zrównoważonych surowców.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (83%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.