PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Czarny Piątek da zarobić. Na jakie wzrosty liczą sklepy?

Czarny Piątek da zarobić. Na jakie wzrosty liczą sklepy?
fot. shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 29 lis 2019 08:23

W "czarny piątek" handlowcy zarobią nawet 40-45 proc. więcej niż w inne dni listopada - wskazują handlowcy zrzeszeni w Polskiej Radzie Centrów Handlowych. W zeszłym roku było to ok. 35 proc. wzrostu.

"W tym roku Black Friday wypada bliżej Mikołajek, więc przewidujemy wyższy wzrost - ok. 40-45 proc" - powiedział district manager w firmie Adidas Polska Wojciech Ostaszewski. Dodał, że w zeszłym roku było to ok. 35 proc. wzrostu.

Według Grzegorza Tokarczyka dyrektora ds. Sprzedaży i Rozwoju marki Quiosque "czarny piątek na chwilę obecną wszedł już do kalendarza branży handlowej, tym samym wpłynął na cały listopad, który z miesiąca słabego stał się jednym z lepszych miesięcy w roku". Dodał, że od dwóch lat obserwuje wzrastającą liczbę klientów nie tylko w piątek, ale także w sobotę i niedzielę następujące nim.

"Szacujemy, że ok. 30 proc. więcej klientów odwiedzi nas podczas czarnego piątku w porównaniu do poprzedniego roku" - wskazał. "Przyczynia się do tego ogólne przekonanie, że jest to szczególna okazja aby kupić coś w niższej cenie i to jeszcze przed świętami" - dodał Tokarczyk.

W opinii Magdaleny Michniak dyrektor PR w firmie telakces.com, wydarzenia typu Black Friday czy Cyber Monday wzmagają ruch w polskich galeriach handlowych. "Nasze sklepy odnotowują często dwukrotny, a nawet trzykrotny wzrost sprzedaży w tych dniach" - powiedziała. Dodała, że "Black Friday, często przekłada się również na większe obroty podczas całego weekendu, co optymistycznie wpływa na listopadową sprzedaż"

Zdaniem Michała Mystkowskiego rzecznika prasowego sieci Media Expert, "forma Black Friday ewoluuje, gdyż konsumenci nieustannie oczekują więcej promocji i możliwości nabycia towarów i usług w przystępnych cenach".

Mystkowski dodał, że na przestrzeni ostatnich lat widać stopniowe rozszerzanie "czarnego piątku". "Marki tworzą unikatowe, bazujące na omawianym dniu, promocje rozciągane w czasie, co oznacza, że klienci nie muszą z zakupami czekać do Czarnego Piątku" - wskazał.

Według PRCH w Black Friday i Cyber Monday uczestniczą niemal wszystkie firmy w branży handlowej. "To bezsprzecznie okazja do maksymalizowania zysków, gdyż na fenomen tych dni składa się kilka aspektów. Poza możliwością zakupu upragnionych towarów, są to również zbliżające się Święta Bożego Narodzenia, które dla Polaków są niezwykle istotne" - podaje Rada.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.