PARTNERZY PORTALU


Czas dominacji kinowych gigantów powoli się kończy

  • Autor: PAP/Rzeczpospolita
  • Dodano: 14 sie 2014 07:58

Mniejsi gracze nie spóźniają się już z premierami, reklamy mają krótkie, a bilety relatywnie tanie. Tradycyjne kina częściej wygrywają z multipleksami - donosi "Rzeczpospolita".

  • Autor: PAP/Rzeczpospolita
  • Dodano: 14 sie 2014 07:58
Z 58,1 proc., do 55,2 proc., spadł w 2013 r. udział w widowni kinowej multipleksów - kin z ośmioma salami i więcej, podał Główny Urząd Statystyczny. Umocniły się minipleksy (trzy-siedmiosalowe) i kina najmniejsze (jedno-dwusalowe), których jest najwięcej. Te ostatnie zdobyły 14,8 proc. widzów, czyli o 100 tys. więcej niż w 2012 r.

Te dane wskazują, że czas dominacji gigantów powoli się kończy. Coraz bardziej zaczynają się liczyć kina tradycyjne - z klimatem, ambitniejszym repertuarem, sięgające do archiwów i po obrazy artystyczne.

"Można przyjąć, że tendencja wzrostowa utrzyma się przez jakiś czas. Jest natomiast mało prawdopodobne, by liczba widzów małych kin radykalnie wzrosła" - ocenia Karol Wittels, socjolog z Fundacji Obserwatorium, współautor raportu o małych kinach.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • PK 2014-08-14 10:43:05
    hipsterzy idą do kin najmniejszych, by oglądać to, co im się wydaje być niszowym, bo tak naprawdę to masa filmów w PL nie ma szans na projekcję, bo jest przez estabilishment nieakceptowalna jako nie politpoprawna (i to jest prawdziwa nisza)
  • a0bukis00 2014-08-19 12:33:36
    Duże kina zaczynają dawać za dużo reklam, czekać 30min zanim film się zacznie to trochę przesada....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.72.118
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!