PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Czeka nas zmierzch centrów handlowych? Eksperci dają odpowiedź

Czeka nas zmierzch centrów handlowych? Eksperci dają odpowiedź
Fot. Shutterstock
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 16 lip 2020 11:51

Z badania CBRE wynika, że 55% osób w ostatnim czasie zamknięcia centrów handlowych kupiło online produkty, po które normalnie poszłoby do sklepu stacjonarnego. Na skorzystanie z internetu nie zdecydowało się 45% respondentów, którzy najprawdopodobniej zupełnie zrezygnowali z zakupu pewnego asortymentu. Zdaniem ekspertów CBRE, nie czeka nas zmierzch centrów handlowych, które pozostaną ulubionym miejscem robienia zakupów.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 16 lip 2020 11:51

Już 55 proc. Polaków w czasie niedawnego zamknięcia centrów handlowych zrobiło chociaż raz zakupy przez internet. Najczęściej kupowane produkty online to ubrania, kosmetyki oraz artykuły przemysłowe. Co ciekawe, zakupy spożywcze znalazły się dopiero na 6. pozycji.

Okazuje się, że nie tylko jedzenie wolimy kupować stacjonarnie. Aż 45% osób przyznaje, że jedyną motywacją do odwiedzenia wirtualnego sklepu były ograniczenia związane z epidemią i nie zamierza przerzucić się na zakupy online. Przeciwnego zdania jest co trzeci Polak, który zakłada zwiększenie częstotliwości kupowania przez internet – wynika z badania zleconego przez CBRE.

Zrzut ekranu 2020-07-16 o 12.18.04.png

- Zmiana nawyków to proces długoterminowy. Epidemia koronawirusa skłoniła sporą część Polaków do robienia zakupów online, ale z naszego badania wynika, że nie wszyscy chcą teraz częściej tak kupować produkty. Głównym powodem jest to, że świat wirtualny nie zapewnia nam tych samych doznań, co wizyta w sklepie. Nie możemy dotknąć produktu, nie ma rytuału wychodzenia z domu, a sama wizyta w centrum handlowym to często dużo więcej niż tylko zakupy. Wizyta w kawiarni, kinie czy restauracji to dla wielu element zakupowego doświadczenia. O tym, że tęskniliśmy za wizytami w centrum handlowym świadczy to, że aż 56% z nas od ich pełnego otwarcia co najmniej raz się tam wybrało – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.

Z badania CBRE wynika, że 55% osób w ostatnim czasie zamknięcia centrów handlowych kupiło online produkty, po które normalnie poszłoby do sklepu stacjonarnego. Na skorzystanie z internetu nie zdecydowało się 45% respondentów, którzy najprawdopodobniej zupełnie zrezygnowali z zakupu pewnego typu produktów.

Jak można się domyślać, największy odsetek robiących zakupy online w czasie trwania stanu epidemicznego zanotowano w najmłodszej grupie wiekowej – wirtualnie kupowało aż 70% osób w wieku od 18 do 24 roku życia oraz 64% osób w wieku od 25 do 34 roku życia. W najstarszej grupie wiekowej ten odsetek spada do 43%.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Adam 2020-07-20 19:48:25
    Co do zakupów spożywczych - tak naprawdę tylko Tesco oferuje dostawę bez większych limitów z dostawą za niewielką opłatą. Biedronka przespała moment i wprowadziła dostawę z Glovo, która nie ma dobrych opinii. Auchan teraz decyduje się na Glovo. Carrefour ma kuriera, ale obowiązuje w małej ilości miast (miasta w którym mieszka 175 tysięcy ludzi nie obsługuje). Podejrzewam, że jakby była dobra oferta dowozu, to ludzie by chętniej korzystali z takiej usługi. Bo ubrania to co innego - kupuje się na podstawie konkretnego rozmiaru i można do paczkomatu. A z żywnością tak się nie da.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!