PARTNERZY PORTALU


Czy Amazon zmieni układ sił w e-handlu?

Czy Amazon zmieni układ sił w e-handlu?
dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, fot. Żelazna Studio
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 02 mar 2021 14:13

O wejściu Amazona do Polski i zmianie układu sił na krajowym rynku e-handlu rozmawiamy z dr Urszulą Kłosiewicz-Górecką z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.

Jak wejście Amazona do Polski może zmienić układ sił w e-handlu w Polsce?

Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka: Pojawienie się amerykańskiego giganta, będącego liderem branży e-commerce może spowodować rozległe zmiany na rynku, obejmujące walkę o klientów, formułowanie oferty i sposób prezentacji oraz oferowane promocje, rozwój omnichannel, doskonalenie logistyki, rozwój innowacji, sposoby komunikacji z klientami, obsługę klientów. Skala i zasięg zmian zależne będą od wielu czynników, trudnych obecnie do przewidzenia. Nie znamy choćby, jak dynamicznie będzie rozwijał się rynek e-handlu w Polsce, czy konsumenci zostaną przy e-handlu i docenią jego zalety również po pandemii, czy zechcą powrócić do sklepów stacjonarnych? Jak zachowają się istniejące podmioty na e-rynku? Tym niemniej, należy spodziewać się, że zmiany, które spowoduje wejście Amazona, będą wynikiem silnego podniesienia poprzeczki konkurencji na e-rynku. Profesjonalizacja kanału e-commerce będzie wymuszać wysoką sprawność operacyjną od pozostałych uczestników e-rynku.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj więcej na DlaHandlu.pl


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.185.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!