PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Czy czeka nas wysyp sklepów sportowych w centrach miast?

Czy czeka nas wysyp sklepów sportowych w centrach miast?
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 wrz 2019 10:42

Po kilku latach dynamicznych wzrostów stabilizuje się rynek artykułów sportowych. Eksperci przewidują, że efektem tych zmian będzie coraz bardziej zażarta walka o klientów – patrząc na Zachód Europy, jej przejawy możemy obserwować już dziś.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 wrz 2019 10:42

Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie PMR „Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2018”, branża ta była ostatnio jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu detalicznego w naszym kraju. Do 2017 roku rosła w tempie sięgającym 9 proc. rocznie. Dopiero wtedy dynamika zwolniła 4-5 proc. Analitycy tłumaczą tę zmianę postępującym nasyceniem rynku. Po boomie popularności zdrowego stylu życia – przejawiającym się choćby w liczbie biegaczy, rowerzystów i bywalców siłowni – pozostało już stosunkowo niewiele nieaktywnych dotąd osób, które są skłonne uprawiać sport. Wymiernym wskaźnikiem tego stanu rzeczy są statystyki nt. zakładanych kart Multisport. Po dwóch latach z przyrostami nowych klientów na poziomie powyżej 100 tys. osób, w 2017 r. przybyło ich zaledwie 57 tysięcy. Autorzy serwisu Retail Market Experts przewidują w związku z tym, że w perspektywie kilku lat należy spodziewać się znacznego zaostrzenia walki o klienta na rynku akcesoriów sportowych. W Europie Zachodniej sytuację tę widać już dziś. Na przykładzie jednego z najnowszych sklepów Decathlon w Paryżu wskazujemy na jej przejawy.

Nowe, bliższe klientowi formaty

Bulwar Saint-Garmain to jedna z głównych ulic lewobrzeżnego centrum Paryża, od lat trzydziestych XX wieku kojarzona z nocnym życiem toczącym się w licznych, uczęszczanych masowo przez studentów kawiarniach i pijalniach piwa. Tu tworzyli Jean-Paul Sartre oraz Simone de Beauvoir. Tutaj także, w jednej z kamienic, otworzono w 2018 roku Decathlon City – dwupoziomowy sklep w bardziej kameralnym i przystępnym formacie niż ogromne centra na peryferiach miast, do których jesteśmy przyzwyczajeni w Polsce. – „Blisko ludzi, jeszcze bliżej produktów” to motto przyświecające otwarciu placówki Decathlon w sercu Paryża. Doskonała lokalizacja nie tylko sprawia, że można tu przyjść przy okazji wizyty w centrum, ale także sprzyja budowaniu świadomości marki, zwiększając prawdopodobieństwo przypadkowego zetknięcia z nią przez przechodniów – mówi Filip Gabryelczyk, menadżer sprzedaży segmentu retail Trilux Polska. – Prócz wygodnej lokalizacji do wstąpienia do placówki zachęcają także dostępne na miejscu usługi dodatkowe. Skorzystać tu można na przykład ze stanowiska naprawy rowerów z dyżurami ekspertów – tłumaczy.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.