PARTNERZY PORTALU


Czy Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla zagranicznych marek?

Czy Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla zagranicznych marek?
Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w firmie Cresa Polska.
  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 17 lip 2018 14:56

Sukces w handlu uzależniony jest od dobrej lokalizacji. Znalezienie odpowiedniego miejsca na lokal może znacznie wydłużyć proces wprowadzenia brandu na polski rynek. Większość marek chce otwierać swoje pierwsze sklepy w Warszawie – sieci handlowe często wolą więc poczekać, niż zacząć gdzie indziej – mówi Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w firmie Cresa Polska.

 

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 17 lip 2018 14:56

W ubiegłym roku do Polski weszło blisko 30 nowych marek. Czy to znaczy, że jesteśmy atrakcyjnym rynkiem do rozwoju zagranicznych brandów?

Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w firmie Cresa Polska: Zagraniczni najemcy zawsze interesowali się Polską, która jest silną i stabilną gospodarką. Znajdujemy się też w bardzo specyficznym momencie – polski rynek handlowy jest już dojrzały, ale jeszcze nienasycony. To wręcz idealne warunki dla rozwoju. Niewątpliwym plusem dla sieci wchodzących na nasz rynek jest mała konkurencja. Dzisiaj funkcjonuje tutaj niewiele, bo ok. 300 marek, a na dodatek nie wszystkie się rozwijają. Na rynkach zachodnich jest zwykle dwa razy tyle brandów. Jednocześnie polski rynek nowoczesnej powierzchni handlowej rozwija się prężnie już od wielu lat i biznes prowadzi się tutaj według wypracowanych, sprawdzonych i przejrzystych przepisów, co znacznie ogranicza ryzyko. Ważnym czynnikiem przyciągającym międzynarodowych najemców jest również systematyczny wzrost zamożności polskiego społeczeństwa, a więc jego siły nabywczej – w ubiegłym roku wyniosła ona 6710 euro per capita, czyli ok. 28,5 tys. zł rocznie.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • kinty 2018-07-18 12:40:05
    Nasze spółki odzieżowe radzą sobie na obczyźnie bardzo dobrze, to powinna być dobra wskazówka dla następnych firm które szukają dodatkowych zysków zagranicą.
  • BoBer 2018-07-18 13:13:41
    Powoli nasze firmy odnoszą coraz większe sukcesy za granicą. Oby takich przedsiębiorstw jak LPP i CCC było jak najwięcej, wtedy będziemy mieć silną gospodarkę.
  • dominika 2018-07-18 18:48:11
    szkoda,że nie mamy czołowych światowych marek w Polsce ???
  • margoo 2018-07-20 14:32:32
    Z tego co się orientuje to LPP systematycznie zwiększa ilość salonów w Europie i nie słychać, żeby zamykali, więc polskie ubrania są dobrze przyjmowane zagranicą.
  • Bratka 2018-07-27 13:30:55
    @dominika może jeszcze nie mamy, ale LPP jest na dobrej drodze. Reserved staje się coraz popularniejszą marką w Europie. Salon w Londynie jest tego świetnym przykładem.
  • Luki 2018-07-30 19:21:57
    Wymienione firmy to dowód, że Polacy też potrafią odnosić sukcesy na świecie i w końcu to obcokrajowcy kupują u nas, a nie tylko Polacy w zagranicznych sklepach.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.7.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!