PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Czy rozrywka w centrach handlowych będzie ciężarem? Pandemia obnaża błędy systemu

Prelegenci sesji "Handel w galeriach – pandemia obnaża błędy systemu" podczas Property Forum
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 wrz 2020 18:10

Jak sieci handlowe radzą sobie z pandemią i jak wyglądają perspektywy dla biznesu w centrach handlowych - o tym dyskutowali prelegenci sesji "Handel w galeriach – pandemia obnaża błędy systemu" podczas Property Forum.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 wrz 2020 18:10

- Widzimy, że zdecydowanie lepiej niż duże galerie i centra śródmiejskie radzą sobie małe obiekty handlowe i centra wyprzedażowe - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. - W ostatnich dwóch tygodniach sierpnia po raz pierwszy wyniki odwiedzalności centrów handlowych były wyższe niż zeszłoroczne. To na razie krótka fala wzrostowa, ale też optymistyczne otwarcie jesieni - dodaje.

 Koncepty oparte o społeczne relacje w najgorszej sytuacji

- Kina były zamknięte jako pierwsze i otwarte jako ostatnie - powiedział Tomasz Jagiełło, prezes zarządu, dyrektor generalny Helios SA  podczas sesji "Handel w galeriach - pandemia obnaża błędy systemu”. - Wszelkie koncepty oparte o społeczne relacje zostały zdewastowane. Nawet po uzyskaniu pozwolenia na otwarcie, wiele kin - w przeciwieństwie do sieci handlowych - pozostało zamkniętych ze względu na brak produktu - mówi opisując sytuację w produkcji filmowej.

Zdaniem prelegenta Property Forum, koncepty oparte na relacjach interpersonalnych będą wychodzić z dołka do końca przyszłego roku.

Zobacz transmisję z sesji

Daleka od powrotu do kondycji sprzed pandemii jest również branża gastronomiczna. - Zanim do tej normalności wrócimy, upłynie, niestety, sporo czasu - przekonuje Piotr Niemiec, właściciel, Gastromall Group Sp. z o.o. - W centrach handlowych notujemy obroty poniżej 60 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Z kolei w biurowcach odwiedzalność jest zerowa. W efekcie wynik firmy kształtuje się na poziomie około 30 proc. - dodaje.

W przeciwieństwie do sieci odzieżowych czy handlowych, gastronomia nigdy nie będzie w stanie nadrobić strat wynikających z lockdownu. - Do tej pory cały czas staraliśmy się podążać za trendami - otwieraliśmy restauracje w centrach miast. W tej chwili handel przenosi się na obrzeża miast i do małych obiektów handlowych, a wcześniejsze założenia przestały obowiązywać - przyznaje Piotr Niemiec.

Być tam, gdzie są ludzie

Costa Coffee działa zarówno w centrach handlowych i biurowcach, jak również w segmencie travel oraz przy ulicach miast i na osiedlach. - Niestety, pandemia wpłynęła bardzo mocno na wszystkie te kanały - przekonuje Wojciech Skoczylas, Retail Director, Costa Poland & Latvia. - Nasz biznes oparty jest na relacjach, a w obecnej chwili ludzie trochę inaczej spędzają wolny czas: bliżej domu. W efekcie kawiarnie przy ulicach i na osiedlach radzą sobie dużo lepiej niż pozostałe lokalizacje - twierdzi.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!