PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Czystość w galerii powinna być normą, ale błędy się zdarzają

Czystość w galerii powinna być normą, ale błędy się zdarzają
Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 cze 2018 09:34

Utrzymanie czystości to wyzwanie dla galerii handlowej. Błędy się niestety zdarzają. Jakie?
Na liczbę klientów w galerii i jej wizerunek wpływa nie tylko dobra oferta czy wnętrze obiektu, ale także jego czystość. Z tą bywa różnie, a pracujące serwisy sprzątające nieraz popełniają błędy. Jakie najczęściej?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 cze 2018 09:34

Polacy masowo odwiedzają galerie. Według badań IQS, jedynie 4 proc. z nas deklaruje, że w ogóle nie odwiedza tego typu obiektów. Tymczasem nawet dziesiątki tysięcy klientów dziennie to dla centrum handlowego spore wyzwanie… czystościowe. Tym większe, bo serwisom sprzątającym zdarzają się błędy.

Jednym z wyzwań, przed którym stoją galerie w całej Polsce jest czystość i bezpieczeństwo podłóg.  Poślizgnięcia i upadki np. na śliskiej powierzchni, są bowiem najczęstszą formą obrażeń zdarzających się w centrach handlowych. Jak tego uniknąć?

- Serwis powinien stosować zaawansowane rozwiązania takie jak codzienne maszynowe sprzątanie za pomocą urządzeń czyszczących, np. zamiatarek, szorowarek. Przy sprzątaniu tysięcy metrów będzie to najbardziej efektywna i najszybsza metoda. Kluczowe, by przy zmywaniu podłóg używać specjalnych preparatów, które skutecznie usuwają newralgiczne zanieczyszczenia i szybko wysychają redukując ryzyko upadku – mówi Agata Froń, ekspert ds. czystości Clinex. Co konkretnie?

Do pielęgnacji i mycia posadzek najlepszym wyborem będą preparaty na bazie polimerów, które chronią przed zarysowaniem powierzchni, usuwają zabrudzenia i mają antypoślizgowe właściwości. - Przy dużych metrażach preparaty powinny być wydajne, niskopieniące się i odpowiednio rozcieńczane. Jednocześnie powinny przyjemnie pachnieć  – chemiczny i drażniący nozdrza zapach unoszący się od wejścia może odstraszyć klientów. Co ważne, przed umyciem posadzki, należy ją zamieść lub odkurzyć – radzi ekspertka.

Brudne witryny zniechęcają do zakupów

Podłoga to nie jedyny punkt, jaki oceniają klienci i z którym serwisy mogą mieć problem. Miejscami, które naturalnie rzucają się w oczy są szklane witryny sklepów oraz lokali usługowych. Tłuste smugi czy ślady odbitych palców mogą zrazić do zakupów. Dlatego serwisy sprzątające nie powinny zapominać o bieżącym lub okresowym myciu wszelkich przeszkleń galerii.

- Szkło to materiał, na którym zabrudzenia będą od razu zauważalne. Jeśli nie chcemy, aby oczyszczanie szklanych powierzchni było syzyfową pracą, pamiętajmy o kilku kwestiach. Witryny należy myć regularnie, szczególnie od zewnątrz, bo te brudzą się najszybciej. Po drugie, jeśli chcemy sprzątać wydajnie, stosujmy specjalne płyny do mycia szyb, które nie pozostawiają zacieków i smug, najlepiej o właściwościach antystatycznych. Obniża to poziom ładunków elektrycznych na czyszczonej powierzchni, powoduje wolniejsze osadzanie się roztoczy oraz zabezpiecza przed szybkim zabrudzeniem – wyjaśnia Agata Froń.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.245.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!