PARTNERZY PORTALU

Dino skazane na sukces. Sieć będzie notować dalsze wzrosty

Dino skazane na sukces. Sieć będzie notować dalsze wzrosty
Dino (mat.pras.)
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 25 sty 2018 10:19

Dino jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się sieci spożywczych w Polsce. - Na koniec 9 miesięcy 2017 sieć miała 121 zakupionych działek oraz 348 umów przedwstępnych na działki, co łącznie powinno pozwolić spółce na rozwój sieci do zakładanych przez nas 1338 placówek w 2020 roku. Uważamy, że wysokie tempo wzrostu sieci powinno być kontynuowane po 2020 roku. Relatywnie młoda struktura sieci sprzedażowej (na koniec 9 miesięcy ubr. r. około 47 proc.  sklepów zostało otwartych w ciągu ostatnich 3 lat) oraz sprzyjające otoczenie rynkowe, stwarzają potencjał do dalszego zwiększania efektywności sprzedaży w kolejnych latach. Oczekujemy wzrostu sprzedaży z mkw. w średniorocznym tempie 3,4 proc. w latach 2017-20 - prognozują analitycy Domu Maklerskiego mBanku.

- Dino jest najszybciej rosnącą siecią spożywczą w Polsce, która rozwijała się w tempie 37,8 proc. CAGR (roczny wskaźnik wzrostu) 2010-17, jednocześnie utrzymując sprzedaż porównywalną powyżej dynamiki inflacji w analizowanym okresie. Wyniki osiągane przez spółkę potwierdzają skuteczność modelu biznesu opartego na własnej sieci marketów działających w segmencie proximity. 2017 rok był kolejnym rekordowym w historii Dino - sieć sprzedażowa zwiększyła się o 23 proc. rdr do 775 sklepów, a szacowana EBITDA powinna wynieść 388 mln zł (+38,1 proc. rdr). Oczekujemy, że spółka będzie rozwijała sieć sprzedażową w tempie 20,8 proc. CAGR 2016-20, co powinno przełożyć się na 1338 sklepów na koniec 2020 roku (powyżej celu strategicznego zakładającego 1200 sklepów) - podali w rekomendacji analitycy Domu Maklerskiego mBanku.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Sieć Dino na koniec 2016 roku miała skalę sprzedażową  mniejszą od sieci Biedronka. Szacujemy, że marża EBITDA sieci Biedronka oczyszczona o koszty najmu wyniosła około 9,8  proc. w 2016 roku vs. 8,3 proc.  marży EBITDA w Dino w 2016 roku. Według naszych szacunków różnica w skali działalności pomiędzy sieciami powinna się zmniejszyć do 5,4x w 2021 roku. Wzrost skali powinien pozytywnie wpłynąć na rentowność EBITDA sieci Dino (poprawienie warunków handlowych oraz rozwodnienie kosztów SG&A). Ponadto oczekujemy poprawy wskaźnika konwersji gotówki w dniach z -38 dni w 2016 do -49 dni w 2022 r. (analogiczny wskaźnik dla sieci Biedronka to -70 dni w 2016 roku) - czytamy w rekomendacji.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.252.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!