Dino świętuje rocznicę giełdowego debiutu


Minął rok od giełdowego debiutu Dino. Dokładnie rok temu, 19 kwietnia 2017 roku, Dino Polska S.A. zadebiutowało na warszawskiej giełdzie.
Ostateczna cena akcji (sprzedawanych przez wychodzący z inwestycji fundusz Enterprise Investors) oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych została ustalona na 34,50 zł za jedną akcję, a cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych - na 33,50 zł. Na otwarciu kurs rósł o 10 proc. (do 37,5 zł), a wartość oferty Dino Polska S.A. wyniosła ok. 1,65 mld zł. Dziś za akcję spółki trzeba zapłacić aż 94,5 zł (stan na 18 kwietnia br.). To oznacza, że kurs akcji wzrósł o 152 proc., a sama spółka jest warta ponad 9,26 mld zł.
Dino Polska to obecnie jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. W ubiegłym roku otworzyła 147 nowych sklepów (Biedronka ,,jedynie” 121, przy czym 10 sklepów zamknęła) wobec 123 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 20 proc. rok do roku. W samym IV kwartale sieć uruchomiła 57 punktów, by zakończyć rok liczbą 775 placówek. I nie zamierza zwalniać tempa - w I kwartale br. otworzyła już 25 nowych sklepów.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
W 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 4 515,9 mln zł i były o 34 proc. większe niż rok temu (dla porównania – Biedronka rosła w tempie 13 proc.). Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w 2017 r. 16,2 proc. wobec 11,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.
Minął rok od giełdowego debiutu Dino. Ile dziś jest warta spółka?
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.