Diverse urośnie do 80 tys. mkw.


Etos, właściciel odzieżowej marki Diverse, zakłada w ciągu pięciu lat wzrost powierzchni handlowej sieci do 80 tys. mkw. W tym roku otwarte mają być sklepy o łącznej powierzchni 14 tys. m kw. Spółka planuje na razie finansować rozwój ze środków własnych - poinformował w rozmowie z PAP prezes Marcin Bielski.
- Chcemy, by do końca 2019 roku sieć Diverse liczyła 80 tys. m kw. powierzchni handlowej. Moim zdaniem, to jak najbardziej realny cel. Uważam nawet, że możliwe będzie jego przekroczenie - powiedział PAP Bielski.
Sieć sprzedaży Diverse znajduje się na terenie Polski i obejmuje 127 salonów własnych, w tym 11 outletów oraz 114 salonów franczyzowych, w tym 23 salony partnerskie. Na koniec 2014 r. powierzchnia handlowa brutto wyniosła prawie 34 tys. m kw. i wzrosła o 53,8 proc. w porównaniu do stanu na koniec 2012 roku.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
- W tym roku chcemy otworzyć sklepy o łącznej powierzchni 14 tys. m kw, większość umów mamy już zawartych - powiedział prezes Etosu. - Szacujemy, że nakłady inwestycyjne na ten rok wyniosą ponad 10 mln zł - dodał.
Sklepy Diverse mają średnio ok. 150 m kw. powierzchni. - Chcemy systematycznie zwiększać metraż sklepów w pierwszym etapie do min. 250 m kw., w drugim etapie do około 400 m kw., zwiększając jednocześnie kolekcje. W najlepszych centrach handlowych, gdzie nie możemy pozyskać większej lokalizacji, oddzielnie rozwijamy sklepy Diverse Woman - powiedział Bielski.
Spółka zamierza rozwijać się też za granicą. - Nie później niż w III kwartale tego roku zamierzamy otworzyć pierwsze sklepy franczyzowe w Czechach i na Słowacji. Obserwujemy też rynki zachodnie, ale potencjał w Polsce jest jeszcze bardzo duży - powiedział prezes.
Eksport, głównie na Wschód, stanowi teraz ok. 1,5 proc. przychodów spółki. Etos nie zamierza na razie rozwijać kolejnego brandu.
- W przyszłości możemy rozwijać kolejną markę, ale teraz skupiamy się na Diverse: powiększamy sklepy, zwiększamy asortyment. Ta marka ma bardzo duży potencjał, jest w czołówce najbardziej rozpoznawanych marek w Polsce - powiedział.
Przychody spółki Etos wyniosły w 2014 roku 258 mln zł, czyli wzrosły 29,7 proc. rdr. Marża brutto na sprzedaży wyniosła prawie 60 proc. W 2014 roku spółka miała 18,7 mln zł zysku netto (wzrost o 40 proc. rdr).
- W ostatnich latach udało nam się znacząco podwyższyć sprzedaż z metra kwadratowego, mimo tego, że zwiększyliśmy w tym samym momencie uzyskaną marżę i średni metraż sklepu. Celem jest realizowanie marży brutto na poziomie wyższym od konkurencji. W 2014 roku marża brutto wyniosła ok. 60 proc. i jest jeszcze potencjał do małego wzrostu - powiedział Bielski.
Prezes Bielski poinformował, że wypłata dywidendy w kolejnych latach będzie możliwa, ale to będzie zależało od sytuacji finansowej i potrzeb inwestycyjnych spółki.
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła we wtorek prospekt emisyjny Etosu. Publikacja dokumentu zaplanowana jest na poniedziałek, 27 kwietnia. Debiut spółki na warszawskiej giełdzie przewidziany jest na maj.
Oferta publiczna spółki obejmować będzie sprzedaż istniejących akcji serii A1, stanowiących ok. 50 proc. głosów na WZ i ma być skierowana do krajowych inwestorów detalicznych i instytucjonalnych.
- Staramy się finansować rozwój z własnych środków. Na dzień dzisiejszy nie przewidujemy emisji akcji - powiedział Bielski.
Spółka jest podmiotem bezpośrednio kontrolowanym przez Milano Holdings S.a r.l. r. z siedzibą w Luksemburgu, który jest spółką portfelową funduszu private equity Abris CEE Mid-Market Fund LP.
Rolę globalnego koordynatora oferty, prowadzącego księgą popytu i oferującego pełni BZ WBK, zaś rolę współprowadzących księgę popytu pełnią Ipopema Securities oraz BESI Grupo Novo Banco.
Diverse jest marką odzieży casual przeznaczonej dla osób w przedziale wiekowym 20-30 lat. Diverse oferuje odzież damską i męską, którego uzupełnieniem są akcesoria, obuwie oraz torby i plecaki.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)
Odpowiedz-
0
0