Do końca roku w 50 Empikach będzie można płacić w salonach bez podchodzenia do kas


Empik wprowadził innowacyjną usługę pozwalającą na samodzielne skanowanie produktów i opłacanie zakupów w aplikacji mobilnej, bez konieczności podchodzenia do kasy. Z Premium Pay&Go mogą już korzystać w części salonów użytkownicy Empik Premium i Empik Premium Free. Do końca roku usługa ma być aktywna w 50 największych salonach marki w całym kraju.
To pierwsze tak innowacyjne rozwiązanie wśród dużych sieci handlowych w Polsce. Łączy w sobie doświadczenie zakupów tradycyjnych z wygodą świata digitalowego. Klienci sami zeskanują produkty i zapłacą za nie bezpośrednio w aplikacji mobilnej Empik – szybko i wygodnie. Pozwala to również na ograniczenie kolejek do kas w sezonie wysokiej sprzedaży. Obecnie trwa faza testowa usługi w 10 lokalizacjach. Do końca roku obejmie kolejne 40 sklepów, a docelowo wszystkie Empiki w kraju.
Cyfrowe doświadczenie w sklepie
Połączenie świata rzeczywistego z cyfrowym stanowi filar strategii rozwoju Grupy Empik. Priorytetem dla firmy jest skuteczne odpowiadanie na rosnące wymagania klientów, w tym potrzebę dokonywania wygodnych i szybkich zakupów, a także zmieniające się okoliczności mające wpływ na rzeczywistość gospodarczą – w tym obecna pandemia.
– Znaczenie aplikacji mobilnej Empik stale rośnie, obecnie odpowiada ona już za ponad 20 proc. zakupów dokonywanych na platformie Empik.com. Nasza aplikacja jest najlepiej oceniana w całej kategorii shopping zarówno w Play Store, jak i App Store. W najnowszej wersji pojawiła się w niej nowa funkcja, jeszcze bardziej ułatwiająca zakupy w salonach. Dzięki Premium Pay&Go klient, wchodząc do salonu, może na miejscu podjąć decyzję czy chce iść z produktem do tradycyjnej kasy czy samodzielnie zakończyć zakupy, zapłacić aplikacją i wyjść ze sklepu - mówi Grzegorz Bieszke, Head of Customer Experience w Empiku.
To bardzo proste
Aby skorzystać z Premium Pay&Go należy jednorazowo zaakceptować regulamin usługi, włączyć geolokalizację oraz potwierdzić numer telefonu. Płatność odbywa się automatycznie, w ramach podpiętej do konta karty płatniczej. W przyszłości do dostępnych form płatności dołączą także Apple Pay, Google Pay i Blik.
Podczas wizyty w salonie wystarczy zeskanować wybrane produkty za pomocą aplikacji, a następnie sfinalizować zamówienie przy jednym ze specjalnych punktów płatności znajdujących się na terenie sklepu. Służą one również do odbezpieczenia produktów oraz zeskanowania kodu QR inicjującego płatność. Paragon elektroniczny pozostaje dostępny na koncie użytkownika w aplikacji, możliwe jest także uzyskanie go w formie papierowej – wystarczy poprosić o to obsługę.
– Cały proces, od momentu zeskanowania produktu aż do potwierdzenia płatności, jest niezwykle sprawny i zajmuje od kilku do kilkunastu sekund. To pierwsze tak innowacyjne rozwiązanie wśród dużych sieci handlowych w Polsce i powiew przyszłości w zakresie dokonywania zakupów w salonach stacjonarnych. Z czasem usługa będzie rozwijana o szereg dodatkowych funkcjonalności, takich jak dokładna lokalizacja poszukiwanego produktu w salonie i nawigowanie do regału - tłumaczy Bartek Sobczak, dyrektor rozwoju w Empik.com.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.