PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Dobre centrum to bezpieczne centrum. Zarządzanie kryzysowe w praktyce

Dobre centrum to bezpieczne centrum. Zarządzanie kryzysowe w praktyce
Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 kwi 2018 07:50

Centrum handlowe to żywy organizm, niemal miasto w mieście, odwiedzane każdego dnia przez tysiące ludzi. Przychodzimy tam, by zrobić zakupy, zjeść, spotkać się z przyjaciółmi, pójść do kina czy spędzić wolny czas. To miejsce, w którym tętni życie i w którym wiele może się wydarzyć. Warto mieć tego świadomość i przygotować się na różne scenariusze, także te kryzysowe.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 kwi 2018 07:50

W Chinach słowo kryzys niesie za sobą dwa znaczenia. Pierwsze z nich oznacza zagrożenie, a drugie szansę na nowy początek, nowe otwarcie. W sytuacji kryzysowej żadna firma czy organizacja nie może pozwolić sobie na nieskoordynowaną, chaotyczną komunikację z otoczeniem lub na chowanie głowy w przysłowiowy „piasek”. Negatywne następstwa kryzysu reputacji stanowią bowiem zagrożenie zarówno dla wartości materialnych, jak i niematerialnych centrum handlowego. Jak pokazały badania przeprowadzone przez Oxford University, wartość akcji firm, które były dobrze przygotowane do zarządzania sytuacjami kryzysowymi, wzrosła średnio o 5 proc., w porównaniu z 15 proc. spadkiem wartości akcji tych firm, które nie były przygotowane albo źle zareagowały na zdarzenie kryzysowe. Firma może więc umocnić swoją wartość mimo wystąpienia kryzysu z jej udziałem, pod warunkiem, że przyjęła odpowiednią strategię komunikacji w sytuacji kryzysu.

-  Każdy podmiot funkcjonujący na rynku jest potencjalnie narażony na wystąpienie kryzysu reputacji. Dlatego w takiej sytuacji należy podjąć działania, które pozwolą szybko przywrócić nadszarpnięty wizerunek lub zminimalizować skutki jego utraty – komentuje Dominika Malik-Przybylska, Head of Real Estate & Lifestyle w ITBC Communication.

Dmuchanie na zimne

W obliczu twardych danych Oxford University nie sposób więc przecenić znaczenia właściwego przygotowania centrum handlowego do wystąpienia sytuacji kryzysowej. To determinuje późniejsze działania komunikacyjne w przypadku zaistnienia zdarzenia, które da się określić jako kryzysowe (np. poślizgnięcie się klienta na mokrej podłodze na terenie centrum i złamanie przez niego nogi). Całkowite wyeliminowanie kryzysów nie jest w pełni możliwe, można jednak ograniczać zdarzenia prowadzące do sytuacji kryzysowych oraz zmniejszać do minimum ich skutki. Monitoring mediów, internetu, forów to obecnie podstawowa profilaktyka antykryzysowa. Bez tych narzędzi trudno obecnie prowadzić komunikację kryzysową w dobie globalnej komunikacji.

- Kryzysy nie są zagrożeniem. Zwłaszcza że nie wszystkim da się zapobiec. Groźna jest niewłaściwa komunikacja. Paradoksalnie, trudne sytuacje mogą wzmocnić zaufanie i wiarygodność. Trzeba jednak działać sprawnie i kompetentnie, zwłaszcza ze względu na szybkość rozprzestrzeniania się informacji – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny, Polska Rada Centrów Handlowych.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.245.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!