PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Dobry kwartał spółek odzieżowych. Czynnikiem wzrostu ekspansja za granicą

Dobry kwartał spółek odzieżowych. Czynnikiem wzrostu ekspansja za granicą
  • Autor: PAP
  • Dodano: 12 lut 2014 11:43

Zdaniem analityków spółki odzieżowe mają za sobą dobry czwarty kwartał 2013 roku, pozytywnie zaskoczyć może Vistula. W tym roku głównym czynnikiem wzrostu dla spółek detalicznych LPP i CCC będzie ekspansja zagraniczna, także na rynkach zachodnich.

- Wygląda na to, że ten rok kolejny raz upłynie pod znakiem ekspansji zagranicznej. Tym razem znacznie bardziej z akcentem na Zachód niż na Wschód. Pytanie, czy spółki, którym udał się rozwój na rynkach wschodnich, potrafią powtórzyć podobne tempo ekspansji na rynkach zachodnich, gdzie z jednej strony jest większa konkurencja, a z drugiej trudniej o dobre lokalizacje. To będzie rok testu, czy sobie poradzą na Zachodzie. Myślę, że dadzą radę - powiedział PAP Łukasz Wachełko, analityk DI Investors.

W jego ocenie dalsza ekspansja zagraniczna jest nieunikniona. - W Polsce za dużo sklepów wstawić już nie można. Trudno też liczyć, by sprzedaż na porównywalnych sklepach specjalnie mocno rosła - powiedział Wachełko.

Wskazał, że koszty rozwoju za granicą będą na pewno wyższe, ale pytanie, czy spółkom uda się osiągnąć odpowiednie przychody. - Póki co wyniki są dość obiecujące. Pierwsze sklepy, które otworzyło CCC na rynkach zachodnich idą całkiem nieźle - dodał.

LPP PRZYSPIESZA EKSPANSJĘ

Na fali przyspieszonej ekspansji w ubiegłym roku kurs LPP wzrósł o 100 proc. Z zapowiedzi zarządu LPP wynika, że w tym roku planowany jest wstępnie przyrost sieci sprzedaży o 28 proc., czyli o 169 tys. m kw. W 2013 roku powierzchnia handlowa wzrosła o ponad 150 tys. m kw.

- LPP ma wszystko, by odnieść sukces na rynkach międzynarodowych w długim okresie: wysokie kompetencje, dobre produkty i wystarczająco wysoki poziom generowanej gotówki, by szybko się rozwijać i płacić dywidendę bez konieczności zaciągania wysokiego długu" - napisała w styczniowej rekomendacji dla LPP Gabriela Burdach, analityk Wood&Co.

Analitycy są zgodni, że dzięki dużemu wzrostowi powierzchni handlowej wyniki grupy powinny się w tym roku znacząco poprawić.

- LPP ma przed sobą niezłe perspektywy. Spodziewamy się 626 mln zł zysku netto LPP w 2014 roku (wobec prognozowanych 429 mln zł zysku w 2013 roku - przyp. PAP). To powinno być skutkiem ekspansji prowadzonej intensywnie od dwóch lat i dużego wzrostu powierzchni handlowej. Spodziewam się utrzymania rentowności i jednocyfrowych wzrostów sprzedaży porównywalnej - powiedziała PAP Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM IDMSA.

- Przy wzroście przychodów, jeśli uda się utrzymać rentowność na niezmienionym poziomie rdr, a to jest celem zarządu, powinniśmy widzieć dość dużą poprawę wyników - dodała analityk.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.202.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!