PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Drugi lockdown to stryczek dla branży

Drugi lockdown to stryczek dla branży
Nie ma u nas ulic handlowych, więc zamknięcie galerii oznacza niemal wyzerowanie sprzedaży. Ta decyzja to stryczek dla całej branży - uważa Paweł Kapłon, wiceprezes Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług i przewodniczący rady nadzorczej Tatuum. Fot. Mat. prasowe.
  • Autor: PropertyNews.pl/GK
  • Dodano: 13 lis 2020 09:53

Nic nie wskazuje na centra handlowe jako źródło ognisk chorobowych. Zamknięte obecnie segmenty rynku handlowego, m.in.: odzież, obuwie, akcesoria i usługi charakteryzują się paradoksalnie najmniejszym ryzykiem zakażeń na tle całego rynku. Wprowadziliśmy mnóstwo rygorów sanitarnych. W dodatku nie ma u nas ulic handlowych, więc zamknięcie galerii oznacza niemal wyzerowanie sprzedaży. Ta decyzja to stryczek dla całej branży - uważa Paweł Kapłon, wiceprezes Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług i przewodniczący rady nadzorczej Tatuum.

  • Autor: PropertyNews.pl/GK
  • Dodano: 13 lis 2020 09:53

Spodziewaliście się drugiego lockdownu? 

Paweł Kapłon, wiceprezes Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług i przewodniczący rady nadzorczej Tatuum: Jesteśmy kompletnie zaskoczeni. Katastrofalny błąd. Zamknięte sklepy odzieżowe, obuwnicze, akcesoryjne i różnego rodzaju usługi charakteryzują się obecnie najmniejszym ryzykiem zachorowalności na tle całego rynku handlu i usług. Nie ma żadnej statystyki, która by wskazywała na to, że centra handlowe są źródłem ognisk chorobowych. Zarówno właściciele galerii handlowych, jak i najemcy wprowadzili mnóstwo różnych rygorów sanitarnych. 

Wychodzi na to, że nie wystarczyły? 

Myślę, że w procesie podejmowania decyzji o lockdownie zabrakło rzetelnego zrozumienia struktury rynku handlu i usług, analizy danych oraz rzeczywistych zagrożeń w związku z trwającą pandemią. Ilość klientów w naszych sklepach w ciągu ostatnich kliku tygodni przed lockdownem spadła do 10-50 proc. poziomu ubiegłego roku. Klienci w sposób naturalny rezygnowali z dóbr nie pierwszej potrzeby. Poza tym przychodzili rzadziej i z konkretnymi potrzebami. Z kolei przykładowo markety spożywcze, drogerie czy sklepy budowlane, mające największy ruch - funkcjonują normalnie i przed lockdownem „podbijały” statystyki footfallowe publikowane przez właścicieli galerii handlowych. Natomiast zostały zamknięte te sklepy, które są obecnie najbezpieczniejsze. I to jest trudno wytłumaczalny paradoks. Stąd też nasze kompletne niezrozumienie podjętej decyzji. Szczególnie, że Polska jest wyjątkowym rynkiem na tle Europy, ponieważ nie ma u nas praktycznie ulic handlowych. Cały handel został zbudowany na bazie centrów handlowych. Ich zamknięcie oznacza niemal wyzerowanie dochodów, bo e-commerce przeważnie waży od 10 proc. do 20 proc. w całkowitej sprzedaży. 

Tracicie też dochody w najlepszym handlowo okresie roku? 

Tak, czwarty kwartał jest najważniejszy. Jest to prostu okres najbardziej efektywny w roku. Klienci przychodzą z konkretnie zdefiniowanymi potrzebami, robiąc najczęściej większe jednorazowe zakupy niż zwykle. Jest to też okres kiedy firmy realizują wyższe marże, bo po świętach rozpoczynają się już wyprzedaże. Trwają one do końca lutego i wówczas zdecydowana większość firm z branży generuje straty. Tymczasem my już straciliśmy właściwie październik i listopad. Dlatego ta decyzja o zamknięciu może oznaczać, że mnóstwo polskich marek budowanych od 20-30 lat, nie udźwignie kolejny raz tego ciężaru i niestety zniknie z rynku. 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Kwas 2020-11-13 10:22:20
    Widzialem kolejki do Tatuum na Chmielnej w zeszly weekend. Propnuje byscie przeniesli kilka sklepow z centrow handlowych (Stary Browar, Galeria Katowicka, Galeria Krakowska) na Polwiejska w Poznaniu, 3 Maja/Stawowa w Katowicach i Florianska w Krakowie). Pamietajcie, ze to tez wy dodajac sklep na ulicy handlowej tworzycie ulice handlowa. Pogadajcie z Top Secret, Mango albo Solarem i zacznijcie otwierac sklepy obok siebie na ulicach handlowych.
  • Adam 2020-11-13 11:55:56
    Zalążki fajnych ulic handlowych to Krupówki (Zakopane), Monciak (Sopot), Stawowa (Katowice) czy wspomniana Floriańska (Kraków). Tylko polskie marki muszą się zgrupować i przenosić na ulice, jeden sklep obok drugiego. Wasza konkurencja musi też się otwierać. Poza tym otwórzcie się obok 4 przyulicznych H&M w Polsce (Wrocław, Katowice, Sopot i Zakopane). Warto samemu rozwijać handel uliczny, bo ten drugi lockdown wcale nie jest powiedziane, że będzie ostatnim. Jeszcze cały 2021 z koronawirusem ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!