PARTNERZY PORTALU


DTZ: Rynek zmierza ku centrom hadlowym piątej generacji

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 06 wrz 2011 12:11

Kolejnym etapem rozwoju centrów handlowych w Polsce będą multifunkcyjne obiekty piątej generacji. - Będą to duże projekty, istniejące już w Europie Zachodniej, łączące wiele funkcji, takich jak handlowa, rozrywkowa, mieszkaniowa, hotelowa, a także biurowa - wyjaśnia Olga Drela, analityk Rynku Nieruchomości Handlowych, zespół Doradztwa i Badań Rynkowych, DTZ.

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 06 wrz 2011 12:11

- Centra handlowe to format, który rozwija się od lat dostosowując się do zmieniających potrzeb klientów. Koniec lat 90-tych, gdy pierwsze nowoczesne projekty handlowe pojawiały się na polskim rynku, był czasem centrów pierwszej generacji o dominującym udziale hipermarketów. Ofertę centrum uzupełniała mała galeria z kilkunastoma lokalami usługowymi i handlowymi - opowiada Olga Drela.
Do pierwszych operatorów obecnych na rynku należeli HIT, przejęty w późniejszych latach przez Tesco i Geant, przejęty przez Real, a także Auchan i Carrefour.

Wzrastająca siła nabywcza Polaków utworzyła potencjał do rozwoju galerii sklepów towarzyszących hipermarketom. - W centrach handlowych drugiej generacji udział powierzchni hipermarketu zmniejszył się do około 30-40 proc., dominujący udział stanowią butiki, sklepy oraz lokale usługowe. Przykładami są centra M1, które obecnie są przedmiotem rozbudowy - tłumaczy Olga Drela.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.185.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!