DTZ: Rynek zmierza ku centrom hadlowym piątej generacji
Kolejnym etapem rozwoju centrów handlowych w Polsce będą multifunkcyjne obiekty piątej generacji. - Będą to duże projekty, istniejące już w Europie Zachodniej, łączące wiele funkcji, takich jak handlowa, rozrywkowa, mieszkaniowa, hotelowa, a także biurowa - wyjaśnia Olga Drela, analityk Rynku Nieruchomości Handlowych, zespół Doradztwa i Badań Rynkowych, DTZ.
- Centra handlowe to format, który rozwija się od lat dostosowując się do zmieniających potrzeb klientów. Koniec lat 90-tych, gdy pierwsze nowoczesne projekty handlowe pojawiały się na polskim rynku, był czasem centrów pierwszej generacji o dominującym udziale hipermarketów. Ofertę centrum uzupełniała mała galeria z kilkunastoma lokalami usługowymi i handlowymi - opowiada Olga Drela.
Do pierwszych operatorów obecnych na rynku należeli HIT, przejęty w późniejszych latach przez Tesco i Geant, przejęty przez Real, a także Auchan i Carrefour.
Wzrastająca siła nabywcza Polaków utworzyła potencjał do rozwoju galerii sklepów towarzyszących hipermarketom. - W centrach handlowych drugiej generacji udział powierzchni hipermarketu zmniejszył się do około 30-40 proc., dominujący udział stanowią butiki, sklepy oraz lokale usługowe. Przykładami są centra M1, które obecnie są przedmiotem rozbudowy - tłumaczy Olga Drela.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.