PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Dywersyfikacja szansą na przyciągnięcie nowych graczy

Dywersyfikacja szansą na przyciągnięcie nowych graczy
Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 cze 2019 15:17

Postępujące zróżnicowanie i polaryzacja rynku handlowego tworzy atrakcyjne warunki dla ekspansji światowych marek, czego przykładem jest decyzja Urban Outfitters o wejściu do Polski.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 cze 2019 15:17

 

W miarę jak rynek dużych centrów handlowych nasyca się, deweloperzy i najemcy weryfikują swoje strategie rozwoju. W największych polskich aglomeracjach atrakcyjną alternatywą biznesową są projekty wielofunkcyjne, na znaczeniu zyskują również parki handlowe. Dywersyfikacja sektora nieruchomości handlowych w Polsce to dobra wiadomość dla zagranicznych i polskich marek, które planują u nas dalszą ekspansję, a także nowych graczy, którzy rozważają debiut na polskim rynku.

Już w wkrótce swój pierwszy sklep w Polsce otworzy Urban Outfitters, kultowy amerykański multibrand, reprezentujący topowe marki z kategorii odzież, dodatki, kosmetyki czy gadżety do domu. Jeszcze do niedawna tak duży, zagraniczny gracz zdecydowałby się na debiut w wiodącym centrum handlowym, jednak aktualnie na ich celowniku coraz częściej znajdują się obiekty wielofunkcyjne. Urban Outfitters na swoją pierwszą lokalizację wybrał Elektrownię Powiśle. Do debiutu w Polsce popularną sieć niewątpliwie skłoniły takie czynniki jak dojrzałość rynku handlowego, rosnąca siła nabywcza, nasza otwartość w stosunku do oryginalnych konceptów modowych, jak również dostępność nietuzinkowych powierzchni do wynajmu, odpowiadających charakterowi marki.

Projekty mixed-use to zdecydowanie jeden z najważniejszych kierunków rozwoju sektora nieruchomości komercyjnych w Polsce. To naturalny etap związany z dojrzewaniem polskiego rynku i rosnącymi apetytami polskich konsumentów, którzy poszukują wygody i pozytywnych doświadczeń. Te dwa aspekty to przewagi konkurencyjne takich projektów, jak Elektrownia Powiśle, które oferują wiele funkcji w jednym miejscu, a oprócz tego kuszą ciekawą i ponadczasową architekturą. Ich wciąż rosnącą popularność potwierdza też fakt, że oprócz Urban Outfitters swój polski debiut będzie miała tu również marka Weekday - mówi Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

I kwartał 2019 tradycyjnie już nie obfitował w nowe otwarcia - na rynek trafiło wtedy 38 000 mkw. powierzchni handlowej. Dużo bardziej aktywny jest II kwartał, w którym już do tej pory dostarczono 110 000 mkw. nowej powierzchni. Największym otwarciem zarówno II kwartału jak i całego 2019 roku jest Galeria Młociny (78 500 mkw. GLA). Choć pozostałe zaplanowane na ten rok otwarcia będą dotyczyły projektów poniżej 30 000 mkw., to w całym 2019 roku rynek handlowy może wzrosnąć o ok. 430 000 mkw. nowej powierzchni w ramach wszystkich formatów.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.245.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.