PARTNERZY PORTALU


Dzień Matki: na prezenty wydamy przynajmniej 750 milionów złotych

Dzień Matki: na prezenty wydamy przynajmniej 750 milionów złotych
Fot. Shutterstock
  • Autor: Bartosz Turek, analityk Open Finance
  • Dodano: 24 maj 2018 17:01

Na przeciętny upominek dla mamy Polacy wydają w bieżącym roku 67 złotych - wynika z danych zebranych przez Open Finance. Mamy powinny spodziewać się przede wszystkim kosmetyków, suplementów diety i upominków związanych z wyposażeniem domu.

  • Autor: Bartosz Turek, analityk Open Finance
  • Dodano: 24 maj 2018 17:01

Już w sobotę 26 maja swoje święto będzie miało ponad 11 milionów mam – wynika z szacunków Open Finance opartych o dane GUS. Jest to okazja, aby docenić pracę i poświęcenie naszych rodzicielek. Z tej okazji Open Finance sprawdził jakie upominki przygotowały dzieci swoim mamom. Bazujemy przy tym nie na ankiecie, ale na 167 tysiącach faktycznie zawartych transakcji na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym w Polsce.

Największą popularnością wśród upominków na Dzień Matki cieszą się przedmioty z kategorii Kosmetyki. Chodzi tu szczególnie o podkłady, tusze do rzęs, kosmetyki do włosów, lakiery do paznokci, ale też na przykład perfumy. Na takie upominki przypadało aż 35% zakupów. Dużo pociech wybrało też dla swoich mam upominek związany z wyposażeniem domu. Tu znaleźć można ozdobne koce, szkatułki na precjoza czy różne wazony, świece i świeczniki. Przypada na nie 12% zakupów. Identyczny wynik zanotowały suplementy diety. Te od kilku lat zyskują na popularności. Wszelkie paramedykamenty z witaminami i innymi substancjami mającymi poprawić nasze zdrowie i samopoczucie wybrała co szósta pociecha. Co dziesiąty upominek może też pochodzić z kategorii drobne AGD. Mamy mogą więc spodziewać się blenderów, robotów kuchennych, wyciskarek do soków, ale też prostownic, suszarek czy lokówek itp.

Swoje miejsce w rankingu znalazły też personalizowane upominki, książki, gry towarzyskie i płyty z muzyką, choć te wszystkie rozwiązania łącznie wybrała tylko co dwunasta pociecha. 

Wybieramy prezent do 50 złotych

Na prezent dla mamy pociechy wydają przeciętnie po 67 złotych - wynika z szacunków Open Finance. Ile więc wart jest rynek upominków kupowanych z okazji Dnia Matki? W Polsce jest około 11-13 milionów matek. Zakładając nawet ten najbardziej zachowawczy szacunek, można obliczyć, że pociechy wydadzą na upominki przynajmniej 750 milionów złotych.

Tyle mówi średnia, ale dokładniejsze zagłębienie się w zebrane dane pokazuje, że przeciętna cena jest zawyżona przez koszt drogich upominków. Większość osób zdecydowała się bowiem wydać od 20 do 50 zł (54 proc. zakupów). Co piąta mama może spodziewać się prezentu wartego od 50 do 100 złotych, a co dziewiąta czegoś za co pociecha zapłaciła nie więcej niż 20 złotych. Wartość sentymentalna takich upominków może być jednak znacznie większa. W tym budżecie można bowiem już znaleźć propozycje personalizowanych gadżetów, z których można korzystać na co dzień (np. kubki, szkatułki). Nie brakuje jednak też podarunków o większej wartości – kosztujących nawet ponad 500 złotych. Tymi najpewniej obdarowują jednak już bardziej dorosłe dzieci.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!