E-commerce mocno nakręcił sprzedaż Nike


Wyniki koncernu Nike poszybowały w górę. To efekt dynamicznego wzrostu w segmencie e-commerce.
Przychody w drugim kwartale roku rozliczeniowego wyniosły 11,2 mld USD, co oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim - dzięki wzrostowi we wszystkich regionach, na czele którego stanęły Chiny, które odnotowały wzrost przychodów o 24 proc.
Sprzedaż bezpośrednia Nike wyniosła 4,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 32 procent. Na przychody Nike w drugim kwartale roku fiskalnego wpłynął silny wzrost cyfrowy marki - o 84 procent, skompensowany niższymi przychodami w hurtowni i sklepach własnych.
- Napędzani innowacyjnymi produktami i globalnym rozmachem marki, stale umacniamy naszą pozycję lidera. Nasza strategia działa i nie możemy się doczekać tego, co nas czeka - powiedział John Donahoe, prezes i dyrektor generalny NIKE, Inc.
W II kwartale Nike - podobnie jak inne marki - doświadczył lockdownu w regionach dotkniętych rosnącą liczbą przypadków COVID-19; jednak ponad 90 proc. sklepów jest dziś otwartych, a niektóre działają w krótszych godzinach.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.