PARTNERZY PORTALU


E-klienci coraz młodsi i coraz... starsi

E-klienci coraz młodsi i coraz... starsi
Fot. Fotolia
  • Autor: PAP
  • Dodano: 14 lip 2016 09:41

Grupą najchętniej kupującą w polskich sklepach internetowych są osoby w wieku 15-24 lat – wynika z raportu nt. rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius. Zwiększyła się również liczba nabywców w starszych grupach wiekowych: 35-49 lat i 50+.

Wśród najważniejszych korzyści z zakupów online badani wymieniali: wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów stacjonarnych. Z kolei największe problemy to przede wszystkim: długi czas oczekiwania na produkt, natrętne reklamy produktów oglądanych wcześniej oraz wysokie koszty dostawy.

Badanie Gemiusa potwierdza również, że w internecie kupują przede wszystkim młodsi konsumenci.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W ubiegłorocznej edycji raportu grupą najchętniej kupującą w polskich sklepach internetowych były osoby w wieku 25-34 lat, w tym roku są to osoby młodsze, w wieku 15-24 lat - mówi Marek Molicki, ekspert Gemiusa. Jak podkreśla, porównanie ubiegłorocznego i tegorocznego profilu socjodemograficznego kupujących w sieci pokazuje, że zwiększyła się liczba nabywców w starszych grupach wiekowych tj. 35-49 lat i 50+ oraz w najmłodszej czyli 15-24 lat.

Jego zdaniem "to bez wątpienia bardzo dobra wiadomość dla branży e-commerce". "Uważam, że zarządzający e-sklepami powinni bacznie obserwować zwłaszcza najstarszą grupę kupujących, bo tu w przyszłości będziemy mieli do czynienia z dużymi wzrostami" - dodaje.

Oszczędność pieniędzy dzięki niższym kosztom zakupu produktów, specjalne oferty cenowe lub niższe koszty dostawy kupionych towarów wymieniane są jako najważniejsze czynniki zachęcające klientów do zakupów online. Coraz większe znaczenie zyskuje zwłaszcza kwestia kosztów dostawy.

W ocenie Molickiego, to, co niewątpliwie staje się coraz ważniejszym elementem to logistyka. "Dla wielu klientów sklepów internetowych szybka i tania lub darmowa dostawa staje się kluczowym elementem decydującym o zakupach" - zauważa.

- Warto też zwrócić uwagę na multichanneling, którego znaczenie na przestrzeni roku wzrosło o 9 proc. - dodaje Molicki. - Dziś już 61 proc. badanych przyznaje, że rozpoczynało zakupy na smartfonie, a finalizowało je na innym urządzeniu - komputerze lub tablecie. Zarządzający e-sklepami muszą zastanowić się, jakie wyzwania to zjawisko przed nimi stawia, bo sposób korzystania z e-sklepów i w ogóle z internetu jest inny na smartfonach i laptopach - podkreśla.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.230.177
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!