Jak zaznacza Jacek Zientkiewicz branża rośnie o ok. 10 proc. rocznie, więc wzrost miałby miejsce niezależnie od wprowadzenia niehandlowych niedziel.

Ostatnia niedziela to jedna z trzech najlepszych niedziel w tym roku pod względem obrotu e-sklepów - wynika z danych Płatności Online Blue Media, rozwiązania płatniczego, z którego korzysta kilka tysięcy polskich sklepów internetowych. W ostatnią niedzielę - drugą w tym roku wolną od handlu - obrót e-sklepów wzrósł o niemal 15 proc. w porównaniu do poprzedniej niedzieli. O podobny odsetek wzrosła liczba transakcji. Najwięcej zakupów sfinalizowano wieczorem, między godziną 19.30 a 21.30. Biorąc pod uwagę wybierane metody płatności, najdynamiczniej urosły transakcje przy użyciu BLIK-a.

Czym tłumaczyć te wzrosty? Przede wszystkim kalendarzem. Okres przed świętami wielkanocnymi oraz początek sezonu wiosennego to dla klientów okres wzmożonych zakupów - komentuje Krystian Wesołowski, ekspert rynku e-commerce w Blue Media.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl