PARTNERZY PORTALU


EEC 2014: Sektor handlowy pod wpływem dwóch globalnych trendów

EEC 2014: Sektor handlowy pod wpływem dwóch globalnych trendów
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Dodano: 13 maj 2014 15:39

Handel jest zwierciadłem całej gospodarki. Dlatego ożywienie na rynkach finansowych, zwiększenie popytu czy spadek bezrobocia przekładają się na sytuację w tym sektorze. Trzeba jednak pamiętać, że handel zawsze jako ostatni wchodzi w kryzys oraz jako ostatni z niego wychodzi - powiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco.

Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego sektor handlowy jest obecnie pod wpływem dwóch globalnych trendów. Pierwszym z nich jest zmiana sposobu robienia zakupów. Klienci częściej odwiedzają sklepy, ale kupują w nich coraz mniej produktów. - Co więcej, zwiększa się częstotliwość odwiedzin w małych sklepach, spada zaś w obiektach wielkopowierzchniowych. W związku z faktem, że w dzisiejszych realiach pełen wybór produktów jest dostępny przez cały czas, konsumenci nie kupują już zbyt wiele produktów "na zapas" - tłumaczy.

Jak dodaje, w przeszłości Polacy preferowali większe jednorazowe zakupy, które były później przechowywane w lodówce, spiżarni czy garażu przez dłuższy czas. Ten model konsumpcji traci na znaczeniu również z powodu zachodzących w kraju zmian społecznych. - Rodzi się mniej dzieci, natomiast więcej osób decyduje się na prowadzenie życia "singli" - zaznacza Ryszard Tomaszewski.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.242.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!