PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


EEC Online: Branża RTV/AGD obawia się powrotu obostrzeń

EEC Online: Branża RTV/AGD obawia się powrotu obostrzeń
Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu sieci RTV Euro AGD
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 maj 2020 13:21

Branża RTV/AGD obawia się powrotu pandemii. - Wejście w ostatni kwartał w koncepcie zamkniętych sklepów i przeniesienie sprzedaży do e-commerce będzie miało istotny wpływ na działalność operacyjną. Logistyka nie poradzi sobie z pikami sprzedaży - mówił podczas EEC Online Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu sieci RTV Euro AGD.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 maj 2020 13:21

- W krótkim terminie, choć zamknięcie sklepów było dużą perturbacją, która wymagała wielu zmian adaptacyjnych, jednak w skali całego roku nie będzie to miało dużego wpływu na naszą branżę - uważa Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu sieci RTV Euro AGD. -

Część kategorii już wróciła do poziomów sprzedaży sprzed pandemii, inne w ogóle tego poziomu nie obniżyły. - Oczywiście, cały czas pozostaje pytanie o to, co będzie się działo w czwartym kwartale br. Wciąż jesteśmy w trakcie pandemii i nie wiadomo, co nas jeszcze czeka. Wejście w ostatni kwartał w koncepcie zamkniętych sklepów i przeniesienie sprzedaży do e-commerce będzie miało istotny wpływ nie tyle na popyt, co na działalność operacyjną. Logistyka nie poradzi sobie z pikami sprzedaży - podkreśla.

Jak tłumaczy, sprzedaż e-commerce należy rozpatrywać wielotorowo. - Nie jest to wyłącznie kwestia popytu i zachowań konsumenckich, ale również przygotowania operacyjnego firmy. - Minione miesiące pokazały przygotowanie logistyczne w wielu branżach - mówił podczas EEC Online, podając przykład branży spożywczej, w której czas realizacji zakupu trwał trzy tygodnie. - Wyobraźmy sobie taką sytuację w czwartym kwartale. Utkniemy w miejscu - zaznacza.

W RTV Euro AGD od początku stawiano na sprzedaż internetową, ale i tak operacje logistyczne oraz gwałtowny wzrost e-zakupów niemal z dnia na dzień był sporym wyzwaniem.  - Trzeba było działać bardzo szybko - mówi Grzegorz Wachowicz.

Zaznacza również, że firma konsekwentnie będzie stawiać na omnichannel. - Cały czas widzimy przechodzenie klientów z jednego kanału do drugiego. Widać to było zaraz po otwarciu sklepów - klienci szybko do nich wrócili - mówił podczas EEC Online. - Klient chce mieć dostęp do produktów, obejrzeć je i dotknąć, obejrzeć czy usłyszeć. Doświadczenie konsumentów jest bardzo istotne.

Silne przenikanie kanałów dystrybucji było, zdaniem Grzegorza Wachowicza, widoczne również w adaptacji różnych branż do sprzedaży e-commerce. - Jeszcze przed pandemią, udział e-commerce w poszczególnych kategoriach produktowych wahał się do 15 do 60 proc. - mówi Grzegorz Wachowicz. - Adaptacja do sprzedaży internetowej również następowała w różny sposób i, co ciekawe, różny jest również powrót do sklepów. Branże silniej osadzone w sprzedaży offline szybciej wracają do dawnego konceptu działania.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.220.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!