- Widać rosnący trend pojawiania się na rynku produktów będących nośnikami dodatkowych wartości. Aż 20 proc. osób reprezentujących generację Z jest gotowa zapłacić więcej za wyższą jakość produktu - powiedział Reif.

- Ideę fair trade ceni sobie 15 proc. tej grupy konsumentów – chcą wiedzieć, gdzie i w jaki sposób dana rzecz została wytworzona i czy przestrzegane były przy tym zasady sprawiedliwego handlu. Zadziwiające jest, że stosunkowo mało badanych ceni wartości ekologiczne. Tylko 12 proc. przedstawicieli generacji Z jest gotowych zapłacić więcej za produkt, który wyprodukowany został z poszanowaniem środowiska naturalnego i dbałością o ekosystem – zwrócił uwagę ekspert.

W jego opinii cena nadal pozostaje jednym z najważniejszych kryteriów dokonywania zakupów, ale wyraźnie widać, jak bardzo młodzi konsumenci szukają dodatkowych wartości i potrafią przekuć to na swoje wybory.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl