PARTNERZY PORTALU


Efektywność polskich centrów handlowych pod lupą

Efektywność polskich centrów handlowych pod lupą
Agata Czarnecka, CBRE
  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 14 paź 2016 07:25

Jak działa centrum handlowe w Polsce? Jak radzą sobie jego najemcy? Jak bardzo zróżnicowane są czynsze i obroty, w zależności od kategorii najemców? Firma CBRE zbadała efektywność polskich centrów handlowych.

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 14 paź 2016 07:25

Zespół ekspertów firmy CBRE, na potrzeby raportu przeprowadził analizę bazy danych 62 centrów handlowych w Polsce oraz blisko 7 tys. umów najmu. Tym samym, zakres badania obejmował niemal 20 proc. powierzchni centrów handlowych w całym kraju. Znalazły się w nim zarówno najbardziej atrakcyjne centra handlowe, jak również centra handlowe typu convenience zlokalizowane w miastach regionalnych. Zgodnie z wynikami analizy przeciętne centrum handlowe ma powierzchnię 31 tys. mkw., średnia stawka czynszu to 15,5 euro/mkw./mc, a obroty utrzymują się na poziomie 2 060 euro/mkw./rok.

- Przeanalizowaliśmy bazę centrów handlowych, aby sprawdzić jak dane służące do analizy efektywności działania obiektów handlowych zmieniły się w trakcie ostatnich kilku lat i jaki mają na to wpływ zmieniające się warunki rynkowe. Oferowane stawki czynszu różnią się w zależności od branży w jakiej działa najemca, ale również zależą od wielkości miasta, w którym centrum handlowe jest położone. Pomimo zróżnicowania w typie powierzchni oraz oferowanych czynszach, głównymi najemcami pozostają wciąż marki z branży odzieżowej, których lokale stanowią 30 proc. powierzchni oraz sklepy spożywcze, które zajmują 24 proc. powierzchni w obiektach handlowych - komentuje Agata Czarnecka, Associate Director w Dziale Doradztwa i Badań Rynku, CBRE.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!