PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Ekosystem handlu wokół galerii zaczyna się sypać

Ekosystem handlu wokół galerii zaczyna się sypać
Mamy do czynienia z poważnym kryzysem dotychczasowego modelu galerii handlowej – uważa Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry. Fot. PTWP.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 06 maj 2020 22:10

Centra handlowe funkcjonują wtedy, gdy ludzie w nich spędzają czas. Jeżeli tak się nie dzieje, to handel znika. Z kolei sklepów i lokali gastronomicznych opuszczonych przez najemców nie będzie łatwo skomercjalizować w obecnej sytuacji. Galerie stanowią logiczną, komplementarną paletę usług, więc nie można pustego lokalu wynająć komukolwiek. Mamy do czynienia z poważnym kryzysem dotychczasowego modelu galerii handlowej – uważa Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 06 maj 2020 22:10

Jak wygląda handel w galeriach po restarcie? 

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research: Ograniczenia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa nałożone na właścicieli galerii handlowych nie ułatwiają zakupów. Choćby dlatego, że nie wszystkie sieci umożliwią na przykład korzystanie z przymierzalni. Z drugiej strony restart pokazał, że konsumenci byli jednak trochę „wygłodzeni”, o czym świadczyły kolejki przez sklepami IKEA. Bardzo szacunkowo można powiedzieć, że za ponad połowę handlu, bez artykułów spożywczych, będą odpowiadać cztery kategorie: artykuły dla domu, ubrania i obuwie dla dorosłych, artykuły dla dzieci i na piątym miejscu urządzenia RTV AGD. Jednak prawda jest taka, że co najmniej przez miesiąc nie należy oczekiwać dużych obrotów. Doświadczenia w innych krajach pokazują, że liczba klientów w sklepach po ponownym otwarciu jest na poziomie 50-60 proc. stanu sprzed epidemii. 

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Qwertyk 2020-05-07 12:35:57
    Proponuje by H&M, Reserved, Zara czy New Yorker zamknął kilka sklepów w centrach handlowych i otworzył jeden duży na ulicy handlowej w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Warszawie, Toruniu, Gdańsku, Bydgoszczy, Wrocławiu, Katowicach, Zielonej Gorze, Kielcach czy Lublinie. Nie potrzeba wam 4 H&M w Lublinie czy 3 w Bydgoszczy. Zamknijcie wszystkie i otwórzcie jeden duży w kamienicy na głównej ulicy handlowej. Czynsz będzie mniejszy i skończycie z dyktatem centrów handlowych. To jest wasza szansa by odejść od tych niekorzystnych umów w czasach gdy klienci i tak już odeszli od galerii do świata zakupów online. Nowe czasy nadeszły właśnie w tej chwili, czas się dostosować.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!