PARTNERZY PORTALU


Eksperci negatywnie o prognozach Sfinksa

  • Autor: PAP
  • Dodano: 12 gru 2014 08:45

Sfinks Polska w opublikowanej strategii na lata 2015-20 prognozuje minimum podwojenie sprzedaży do 2020 roku, do poziomu 332 mln zł. Zysk netto w 2020 roku ma wzrosnąć do 30,2 mln zł z 13,8 mln zł w tym roku. W ocenie analityków przedstawione przez spółkę prognozy wydają się zbyt optymistyczne.

Inwestorzy entuzjastycznie przyjęli informacje ze spółki. O godz. 16.40 kurs Sfinksa zyskiwał 13,9 proc. do 1,88 zł.

- Spółka przedstawiła bardzo optymistyczne prognozy finansowe, te cele wydają się bardzo ambitne, może nawet zbyt ambitne. Od kilku kwartałów spółka notuje poprawę wyników i chce coś więcej pokazać inwestorom. Nie dziwi więc, że przedstawia strategię, a inwestorzy reagują pozytywnie. Ja jednak wstrzymam się z ostateczną oceną, do czasu dokonania własnych kalkulacji - komentuje Marcin Stebakow, analityk DM Banku BPS.

- Należy pamiętać, iż w prognozie jest ujętych dużo zdarzeń jednorazowych na lata 2014-15, głównie wynikających z odpisów, czy rozwiązania rezerwy na znak towarowy Chłopskie Jadło. To daje łącznie ok. 30 mln zł. Gdyby odjąć tę kwotę od prognozowanych wyników w 2014 i 2015 roku, to zysk netto będzie niższy - dodaje.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Analityk ma też trochę uwag do założonej dynamiki przychodów. - Rozumiem, że przewiduje się wzrost konsumpcji, zwiększenie wydatków, wzrost pokrycia kraju siecią restauracji Sphinx, ale dynamika rzędu 10 proc. w przeliczeniu na restaurację w latach 2015 i 2016 wydaje się zbyt optymistyczna - mówi.

Strategia Sfinks Polska na lata 2015-20 zakłada wzrost wyników, w tym minimum podwojenie sprzedaży do 2020 roku, do poziomu 332 mln zł. Zysk netto w 2020 roku ma wzrosnąć do 30,2 mln zł z 13,8 mln zł w tym roku.

Kapitały własne mają być dodatnie w 2016 roku (na poziomie 6 mln zł), a w 2020 roku mają wzrosnąć do 112,2 mln zł.

Celem jest też osiągnięcie i utrzymanie wskaźnika dług/EBITDA nieprzekraczającego 3. W 2020 roku wskaźnik dług/EBITDA ma wynieść 0,5x wobec zakładanych 6,8x na koniec 2014 roku.

Prognoza nie uwzględnia wpływu ewentualnych akwizycji i połączeń, czy innych zdarzeń jednorazowych, takich jak projekty specjalne oraz rozwój sieci w systemie franczyzy i masterfranczyzy.

Uwzględnia z kolei wpływ zdarzeń jednorazowych wynikających z przeszłości, takich jak: odwrócenie rezerwy na znak towarowy Chłopskie Jadło, utworzenie aktywa podatkowego związanego ze stratami z lat ubiegłych oraz wycenę udziałów Shanghai Express.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.177.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!