Eksperci radzą, jak mówić do klientów, by sfinalizować sprzedaż

Klienci mają różne potrzeby i oczekiwania związane z wizytą w sklepie. Im lepiej sprzedawca pozna swojego klienta, tym lepiej może dostosować konkretną ofertę. Nie jest to natomiast proste w przypadku sklepów zlokalizowanych przy punktach komunikacyjnych lub w centrach handlowych, w których często pojawiają się nowi klienci, tylko na jednorazowe zakupy. Co może w takiej sytuacji pomóc? Radzą eksperci z firmy Kreatywny Butik One.
Pan Andrzej - Wzrokowiec
Pan Andrzej utrzymuje kontakt wzrokowy ze sprzedawcą zgodnie z zasadą, iż "lepiej słyszy, jeśli dobrze widzi". Mówi raczej szybko, wysokim głosem. Opowiada nieco chaotycznie, często używając skrótów myślowych, gdyż przed oczami ma obraz sytuacji, o której opowiada. Z uwagi na żywą gestykulację można dopatrzeć się włoskiego stylu prowadzenia rozmowy.
Porada dla sprzedawcy
Utrzymaj kontakt wzrokowy. W trakcie rozmowy używaj słów takich jak: wyraźny, widzieć, patrzeć, obserwować, wyobrażać, wyjaśnić. Nie zarzucaj klienta dużą ilością informacji ani danych. W takiej sytuacji ta osoba będzie czuła się zagubiona i straci zainteresowanie. Staraj się mówić obrazami, używaj ciekawych przenośni. Pokaż asortyment, pozwól rozejrzeć się po sklepie. Rozmowa może wyglądać na przykład tak: "Widzę, że macie Państwo nowy produkt w ofercie" albo "Czy mógłby Pan pokazać mi ten produkt?" odpowiedz: "Proszę spojrzeć na ten nowy produkt, z oferty znanej marki, wygląda bardzo zachęcająco" albo "Proszę, można rozejrzeć się po sklepie. Jak tylko coś Pan zobaczy interesującego, to zaraz Panu podam."
Pani Kasia - Słuchowiec
Pani Kasia zazwyczaj jest bardzo rozmowna, mówi szybko i rytmicznie. Ma na ogół przyjemny głos, często nazywany "głosem radiowca". W rozmowie często przerywa kontakt wzrokowy i nadstawia ucho.
Porada dla sprzedawcy
W trakcie rozmowy używaj słów: wysłuchać, słyszeć, głośno, cicho, stonowany. Osoba taka łatwo przyswaja dużą ilość informacji, ale warto używać słów ciekawie brzmiących. Na pytanie klientki: "Co może Pani powiedzieć o aktualnej promocji?" odpowiedz: "Brzmi bardzo interesująco: 4 produkty w cenie 3". Pani Basia - Dotykowiec
Poznasz typ takiej osobowości po żywej gestykulacji. Często trzyma jakiś przedmiot w ręce i bez pytania dotyka wszystko, co znajduje się obok. Dla takiej osoby emocjonalny kontakt z drugą stroną jest szczególnie istotny.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.