PARTNERZY PORTALU

Ekspert o niedotrzymanych obietnicach Kauflandu

Ekspert o niedotrzymanych obietnicach Kauflandu
Fot. shutterstock
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 12 gru 2017 15:32

Oferowanie takich samych cen na artykuły spożywcze w internecie jak w sklepach stacjonarnych to obietnica nie łatwa do zrealizowania - uważa ekspertka senior retail analyst, LZ Retailytics. - To obietnica, którą już kilka lat temu słyszeliśmy od konkurenta Kauflandu, Rewe Group. Czas pokazał, że była to obietnica, której nie udało się dotrzymać - mówi Denise Klug.

- Kiedy rok temu sieć Kaufland wystartowała ze sprzedażą w internecie (usługa dostępna dla mieszkańców Berlina), była postrzegana jako forpoczta nowej ery w handlu żywnością. Projekt e-commerce Kauflandu kładł duży nacisk na niskie ceny. E-sklep detalisty oferował klientom ponad 800 produktów ekonomicznej marki własnej. Koszty dostawy wynosiły od 2,75 euro do 4,75 euro za zakupy poniżej 100 euro, gwarantując tym samym, że ceny będą takie same jak w sklepach stacjonarnych. 

- Próby osiągnięcia atrakcyjnego pułapu cenowego mają sens, ponieważ niemiecki rynek żywności charakteryzuje się niskimi cenami, a tym samym niskimi marżami na artykuły spożywcze. Konsumenci są dobrze wyedukowani, kupują świadomie, porównują ceny w największych dyskontowych sieciach. Jeśli sprzedawcy detaliczni chcą zachęcić dużą część swoich klientów do skorzystania z ich usług dostawczych, ważne jest, aby dodatkowe koszty nie przekroczyły kwoty, którą ich klienci są gotowi zapłacić. Wydaje się jednak niemożliwe, aby zachować równowagę między tymi dwoma podejściami: zapewnieniem dostawy żywności do domu przy jednoczesnym utrzymaniu polityki niskich cen. Przypadek sieci Kaufland nie jest pierwszym, który to obrazuje - uważa ekspertka LZ Retailytics.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (52%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.4.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!