PARTNERZY PORTALU


Empik planuje dokonanie akwizycji o wartości do 120 mln zł

  • Autor: PAP
  • Dodano: 16 maj 2011 18:46

Empik chce do końca 2011 roku poprawić wyniki. Planuje też dokonanie akwizycji o wartości do 120 mln zł - poinformowali na poniedziałkowej konferencji przedstawiciele spółki.

"Co do kolejnych kwartałów, zachowujemy umiarkowany optymizm. W skali roku zakładamy pozytywne zmiany. Sądzimy, że już w drugim kwartale wyjdziemy na plus. Oczekujemy wzrostu przychodów, zysku netto i EBITDA" - powiedział prezes spółki, Maciej Szymański.

Spółka w planach na bieżący rok ma akwizycje, zarówno w Polsce, jak i na innych rynkach, na których obecnie działa. Nie rezygnuje też z Merlina, na którego przejęcie UOKiK nie wyraził zgody.

"Chcemy uzupełnić działalność o kilka akwizycji. Interesuje nas uzupełnienie oferty na rynku wydawniczym i w działalności cyfrowej. Na razie nie możemy podzielić się szczegółowymi informacjami, ale nasze cele są zidentyfikowane. Jesteśmy na etapie prowadzenia rozmów, niedługo powinno nam się udać coś zakończyć" - powiedział prezes.

"Złożyliśmy odwołanie od decyzji w sprawie Merlina. Zostało przekazane do rozpatrzenia do Sądu Ochrony Konkurencji. Spodziewamy się decyzji w ciągu roku" - dodał.

Łączne wydatki inwestycyjne spółki w tym roku mogą sięgnąć 290 mln zł.

"Nasz capex na otwarcie nowych sklepów, logistykę i utrzymanie już istniejących sklepów to 150-170 mln zł. Jesteśmy również w stanie z obecnych środków finansowych sfinansować akwizycje do około 100-120 mln zł" - powiedział dyrektor finansowy Empiku, Jacek Bagiński.

Planowane są także nowe otwarcia lokali. Do końca 2011 r. spółka zamierza otworzyć ich jeszcze 95. W pierwszym kwartale 2011 roku grupa otworzyła dziewięć punktów sprzedaży, a zamknęła trzy. Na koniec marca 2011 roku sieć sprzedaży liczyła 731 punktów.

Spółka nieco gorsze od prognoz wyniki po I kwartale 2011 r. tłumaczy zaistnieniem takich wydarzeń, jak np. przesunięcie Świąt Wielkanocnych na II kwartał.

"Nasza sprzedaż porównywalna spadła o 4,1 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2010 roku. Jest to spowodowane głównie przesunięciem świąt, w wyniku którego wzmożone zakupy przedświąteczne przypadły na drugi kwartał zamiast na pierwszy tak, jak to miało miejsce w zeszłym roku. Rynek książki również zanotował duże spadki w związku z wprowadzeniem pięcioprocentowej stawki VAT na książki" - powiedział Bagiński.

"Na rynku modowym w Rosji również odnotowaliśmy spadek sprzedaży. Ponadto otwarcie nowych sklepów w 2010 roku spowodowało wzrost kosztów operacyjnych. Te lokale jeszcze nie kontrybuują pozytywnie do zysku netto i EBITDA, zaczną w kolejnym kwartale" - dodał.

Przychody grupy w I kwartale 2011 roku wyniosły 630,2 mln zł i wzrosły w ujęciu rok do roku o 5,1 proc. Strata netto była na poziomie 10,2 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł - 12,6 mln zł.

Marża brutto wzrosła o 9 proc., a w ujęciu procentowym o 1,5 p.p. do poziomu 43 proc. EBITDA z działalności podstawowej zmniejszyła się rok do roku o 12,5 proc.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!