PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Energooszczędnie i bezusterkowo. PropTech wspiera sieci handlowe w pandemii

Energooszczędnie i bezusterkowo. PropTech wspiera sieci handlowe w pandemii
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 lis 2020 15:25

Wiosenny lockdown, zmiany zachowań konsumentów, restrykcje ograniczające godziny otwarcia oraz liczbę osób przebywających w sklepie, wcześniej zakaz handlu w niedzielę – to istotne wyzwania z jakimi przychodzi się mierzyć dużym obiektom, w tym sieciom spożywczym. Jak wynika z danych Retail Institute, od początku roku do 18 października, 140 centrów handlowych, monitorowanych przez ośrodek, odnotowało 28,5-proc. spadek odwiedzin w ujęciu rocznym. W poszukiwaniu oszczędności i efektywności, coraz więcej sieci spożywczych inwestuje w technologie, które zoptymalizują ich procesy na różnych płaszczyznach eksploatacji i tym samym w dłuższej perspektywie przyniosą komfortowy bufor finansowy.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 lis 2020 15:25

Oszczędności w energii

Jednym z najbardziej obiecujących obszarów poszukiwań oszczędności w obiektach spożywczych jest optymalizacja zużycia energii. Zarządzający sieciami handlowymi coraz częściej czują potrzebę zbadania zużycia energii przez poszczególne instalacje i urządzenia, po to by optymalizować ich pracę i zmniejszać energochłonność i awaryjność. Wiele uwagi poświęca się także na „uszczelnienie” pracy urządzeń działających w ramach nieruchomości. Na rynku dostępne są narzędzia do badania efektywności energetycznej, które na bieżąco kontrolują zużycie energii w wielu obiektach jednocześnie, zbierając i analizując dane. Duże sklepy coraz chętniej patrzą też na odnawialne źródła energii, szukając sposobu na generowanie oszczędności w dłuższym okresie, jednocześnie podążając za trendem zrównoważonej gospodarki.

– Technologia otwiera drzwi do wiedzy, dzięki której możemy skutecznie zwiększać efektywność funkcjonowania dużych placówek handlowych. Rozmawiamy z klientami o obsłudze energetycznej ich placówek – każdy rozumie ją trochę inaczej i ustala inne cele. Ważne, żeby dobrać odpowiedni zakres działań i narzędzia, a potem skutecznie wdrożyć zalecenia. Badamy różne zakresy danych, od odczytów z energii czynnej po szerokie opomiarowanie stanu pomieszczeń i urządzeń. Telemetria, fotowoltaika, polityki oszczędnościowe, zakupy energii czy digitalizacja – to wszystko są sposoby na zwiększanie efektywności energetycznej obiektów spożywczych – wyjaśnia Bartłomiej Gawin, dyrektor R&D w Sescom S.A., odpowiedzialny za projekty związane z efektywnością energetyczną.

Eksperci z firmy potwierdzają, że w ostatnio prowadzonym projekcie, dzięki zaangażowaniu obu stron, osiągnięty wynik trzykrotnie przewyższył poziom założonego wstępnie wskaźnika redukcji kosztów zużycia energii. Oszczędności mogą być imponujące.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!